מתווך נדל"ן

עבודה כמתווך נדלן

מי שרוצה להיות מתווך נדל"ן יכול לעשות זאת בלי בעיה. הוא רק צריך לעבור קורס קצר ולהתחיל לשווק דירות כחלק ממשרד תיווך גדול יותר. עם זאת, הקורס לא מתאים לכל אחד ורוב מתווכי הנדל"ן פורשים מהמקצוע כבר אחרי שנה. זה הזמן להבין מה כוללת העבודה במתווך ולמי היא בכלל מתאימה.

מהי עבודתו של מתווך נדל"ן?

העבודה של מתווך נדל"ן נשמעת פשוטה לכאורה, כל מה שהוא עושה זה לתווך בין מוכרי דירות לקוני דירות. אמנם עיקרי העבודה והמטרה הראשית נשמעות פשוטות מאוד אך התהליך עצמו קשה מאוד. קשה למצוא קונים ובטח לשכנע אותם לקנות את הדירות שהמתווכים משווקים, וכמובן אסור להחסיר אף פרט בעסקה. מתווך הנדל"ן מתווך בין הקונה לבין הרוכש לכל אורך התהליך עד אשר המפתח עובר. הוא זה שמעביר את הפרטים לגבי הדירה ולכן הוא יכול גם להטעות את הלקוח מה שכמובן יגרום לו לשאת באחריות, שתכלול בעיקר פגיעה בשמו הטוב כמתווך.

איזו הכשרה צריך לעבור?

כדי להיות מתווכי נדל"ן צריך לעבור קורס תיווך נדל"ן. קורסים כאלו יכולים לעבור במקומות רבים בארץ ובעיקר באזור המרכז, והם לרוב יהיו פרונטליים. קורס תיווך נדל"ן אינו קורס יזמות נדל"ן ולכן אין להתבלבל , אך לעתים יהיו קורסים שיכללו את שני הנושאים הללו ועוד אחרים, כמו למשל תמ"א 38 וכן הלאה. הקורס לא נמשך זמן רב, בדרך כלל הוא יהיה בין 10 ועד 15 מפגשים, ורצוי לבצע סקר שוק מעמיק ומקיף לפני שבוחרים את מקום הלימוד. ההכשרה צפויה להיות מעניינת כי היא כוללת מידע רב על עולם הנדל"ן, שיכול לייצר רווחים רבים, שכמובן יעזרו לכם גם בחיים באופן כללי ולא רק לפרנסה.

מתווך נדל"ן

כיצד ניתן למצוא עבודה בתחום?

אחרי שעברתם קורס תיווך נדל"ן שבמהלכו תלמדו כיצד מוצאים לקוחות, מה אפשר להגיד ללקוח ומה לא כדאי לומר, מה גבול האחריות של המתווך ומה עושים בכל מיני מצבים משפטיים מורכבים, הגיע הזמן לחפש עבודה. אנו יכולים לומר לכם מראש שהתעסקות תיאורטית בנושא לא דומה בכלל להתעסקות המעשית בעבודה לאחר מכן. לכן אתם צריכים לקחת בחשבון שיכול להיות שבחודשים הראשונים לעבודה ואולי גם בשנים הראשונות, לא בטוח שילך לכם כל כך טוב. כמו כן חשוב לזכור שהעבודה שלכם צריכה להתחיל במשרד תיווך וככל הנראה היא תימשך כך גם לאחר מכן.

למי מתאים להיות מתווך נדל"ן?

אחרי שדיברנו על קורס תיווך נדל"ן כל כך הרבה הגיע הזמן לדבר על האנשים שמעוניינים להירשם אליו. אולי נשמע לכם שלמצוא קונים עבור וילה בהרצליה פיתוח או למצוא קונה לדירה זולה מאוד שעומדת לעבור תמ"א 38 ולהיות הרבה יותר מעוצבת וגדולה, יהיה משחק ילדים וכסף קל. עם זאת חשוב לזכור שבשנים הראשונות לעבודה קשה מאוד למצוא לקוחות ללא ניסיון, כאשר גם אם תדברו עם לקוחות יש סיכוי טוב שלא תהיה לכם הכריזמה לשכנע אותם. מעבר ליכולת שכנוע והבנה בפרטים הקטנים ביותר בצורה יסודית, יש צורך בנחישות רבה ואהבה לעולם הנדל"ן, או לפחות זיקה גדולה.

כמה יכול להרוויח מתווך נדל"ן?

אין ספק שבשנים הראשונות בעבודה בתור מתווך נדל"ן הרווחים לא צפויים להיות גדולים ויש סיכוי שלמשך כמה חודשים שלמים ואולי אפילו למשך שנה שלמה, לא תבצעו שום מכירה. עם צבירת הניסיון בהמשך יש סיכוי טוב שהרווחים יתחילו להגיע ובכמויות גדולות, כאשר רק כדי לסבר את האוזן, אם מדובר על בתים למכירה בהרצליה פיתוח ששווים כל אחד 1.5 מיליון שקלים, על מכירה כזו יכול מתווך הנדל"ן להרוויח בפעם אחת 50 אלף שקלים לפחות.

 

 

 

 

דילוג לתוכן