עבודה כמדריכת טיולים לנשים במגזר החרדי

אם אתם רוצים מקצוע מהנה עם הכנסה טובה ותפאורה משתנה ומגוונת, אולי מדריך טיולים זו עבודת החלומות שלכם. יכול להיות שמדריכי טיולים לנשים במגזר החרדי תישמע לכם כמו עבודה פחות אטרקטיבית אך היא יכולה להיות מהנה במיוחד, בעיקר אם זה הטיול המסורתי לאומן.

מה כוללת עבודה כזו?

עבודה כמדריך טיולים היא אחת העבודות הכי מהנות שיכולות להיות אך חשוב לזכור שהיא יכולה להיות גם קשה מאוד. עבודה כמדריכת טיולים לטיולים לאומן היא רק אחת המשימות מיני רבות שיעמדו בפניה של המדריכה העתידית ולכן מי שמעוניינת להיות מדריכה קודם כל צריכה להבין מה היא באמת כוללת. חשוב לזכור שעבודה כמדריכת טיולים יכולה להיות הרבה יותר מהנה אם מתחברים לקבוצה אך בכל זאת יש עניינים לוגיסטיים וניהוליים שאתם חייבים לזכור. חשוב לדעת כי עבודה כמדריכת טיולים צריכה לכלול גם למידה על המקום בו מטיילים ולמעשה כל פרט מידע שמדריך צריך לדעת.

למי היא יכולה להתאים?

חשוב לזכור גם כי עבודה כמדריכת טיולים  במגזר החרדי ולא רק בטיולים המפורסמים והמוכרים לאומן אלא גם טיולים אחרים אפילו אם הם מתקיימים בתוך הארץ, יכולים להיות הרבה יותר קשים ממה שנראה. לא רק בפן הלימודי שיש צורך לשלוט בכל החומר כדי שהמטיילים לא יתקילו אתכם עם חומר שאתם לא מכירים אלא גם ברמה הארגונית. מדריכת טיולים צריכה להיות עם הנשים שיוצאות לטיול במגזר החרדי משלב הטיסות ועד לשלב האחרון של החזרה הביתה. בכל מה שקשור אל טיסות לאומן לנשים הרי שהן יכולות להזדקק לעזרה ולהדרכה בעיקר אם מדובר בטיסה הראשונה שלהם כמו שיאה לנשים מבוגרות בדרך כלל.

מה תכונות האופי הנדרשות?

  • כדי להיות מדריכת טיולים למגזר החרדי יש ורך תחילה להבין מה כוללת העבודה של מדריך טיולים ועד כמה הלמידה קשה. יש צורך להפנים כי ללא שינון החומר ויכולת ללמוד מקומות חדשים יהיה קשה לאותו מדריך להתקדם.
  • מבחינת העברת הסיורים והטיולים עצמם, יש צורך להיות רהוטים.  מדריכי טיולים שלא יהיו רהוטים יכולים לפספס לא מט תשומת לב וקשב מצד המטיילים וכך הם ייחשבו לפחות מעניינים, זאת כמובן מעבר לנחמדות שצריכה להיות לכל אחד מהם. כמובן שלא יזיק ביטחון עצמי גבוה ועמידה מול קהל אך לעתים בקבוצות קטנות כל מה שצריך זה רהיטות במלים וידע מעמיק בהיכרות עם המקום.
  • חשוב לזכור כי מדריך טיולים צריך גם לדעת לתת שירות. הוא מתעסק עם מטיילים כל הזמן ולכן הוא חייב להיות נחמד, ולמרות שזה נשמע כמו משהו קל לעשות בכל זאת חשוב לזכור כי לא קל להיות נחמד כל הזמן, ודאי כאשר שגרת העבודה קשה מאוד וכוללת עוד ועוד טיסות ושאותה מדריכה לא רואה את משפחת הימים שלמים.

מה השכר של מדריך טיולים?

השכר של מדריכת טיולים טיסות לאומן נשים יכול להיות גבוה מאוד אך חשוב להבין ממה הוא מורכב. שכר הבסיס אמנם יכול להישמע לכם יחסית נמוך אך צריך לזכור שיש שעות נוספות ותוספות רבות שאתם מקבלים לשכר בגלל הלינה, בגלל שעות הטיסה וכמובן אתם לא משלמים על הטיול שאתם יוצאים אליו ואתם מרוויחים מלונות ואוכל לגמרי בחינם. חשוב לזכור כי בסופו של הטיול נהוג לחל קטיפים למדריכים כך שמדריכת טיולים יכולה ליהנות משכר הרבה יותר גבוה. יש לציין כי הטיפים יגיעו בכמויות גדולות יותר למדריכות שעשו רושם טוב הן מבחינת הידע המקצועי והניהול והן מבחינת הערך המוסף, הומור שבהעברת הטיולים וכן הלאה.

דילוג לתוכן