עבודה כטכנאי מחשבים ואיש IT בארגונים

סיפוק בעבודה חשוב לכם? משכורת חודשית משודרגת ויכולת השפעה על ארגונים מתקדמים? יכול מאוד להיות שתעסוקה בתור טכנאי תקשורת ומחשבים מתאימה לכם כמו כפפה ליד. מה בדיוק זה אומר, מהי העבודה כאיש IT בארגונים וכמה זמן אורכת ההכשרה?

הצעד הראשון לקראת עבודה בתחום

כדי לעבוד בתור טכנאי מחשבים ואיש IT בארגונים כדאי שיהיה לכם רקע בתחום ויעזור מאוד אם יש לכם ידע טכני קודם. עם זאת, גם אם אין לכם רקע קודם, קורס מקצועי לא ארוך במיוחד יוכל לאפשר לכם להשתלב כאיש IT בארגונים. כלומר, לא משנה אם אתם עדיין לא יודעים כיצד מגדירים משתמשים, מהו אדמיניסטרטור או מה זה גיבוי בענן, בתוך זמן לא רב תוכלו להיות מאוד מקצועיים בכך.

את ההכשרה אפשר להתחיל עם קורס בסיסי כטכנאי מחשבים, כמה חודשים של הכשרה ואפשר להתחיל. יש גם קורסים שנערכים מטעם חברות כמו מייקרוספוט או צ'ק פוינט לתפקידי ניהול רשתות ו-IT. במהלך ההכשרה לומדים על נושאי חומרה ותוכנה, מערכות לינוקס, יוניקס ואחרות.

איש IT – מהן אפשרויות התעסוקה

הכשרה כטכנאי מחשבים ואיש IT מאפשרת לכם להשתלב בחברות בינוניות או גדולות בכל ענפי המשק, תקשורת, שירותים, ענף הפיננסיים וכדומה. ניתן לעבוד בחברות הייטק גדולות, ובכל ארגון שיש לו רשתות פנימיות. אפשר לעבוד בחברות שמעניקות שירותי IT לגורמים עסקיים שונים במיקור חוץ ובעלי ניסיון יכולים לנהל צוות עובדים או להתקדם לתפקידי סייבר ואבטחת מידע.

איש IT ואופי העבודה

חשוב להבין כי איש IT בארגונים עוסק בהרבה יותר מאשר גיבוי בענן. אופי העבודה כולל לא רק היבטים טכניים אלא עבודה מול משתמשים, הבנת הצרכים שלהם, מתן מענה טכני. בעבודה השוטפת, מסייעים לעובדים להתגבר על תקלות, מבצעים תחזוקה של שרתים, עם הזמן ניתן להתקדם גם לתמיכה בטכנאים. אנשי IT שצברו ניסיון יכולים לעסוק בהדרכות לעובדים השונים, לרבות אנשים טכניים.

בחלק מהחברות, התפקיד כולל הטעמת מערכות חדשות, כתיבה של נהלים, הגדרת גיבויים לרבות גיבוי בענן, מתן הרשאות. כטכנאים או אנשי IT מתחילים, סביר מאוד להניח שתצטרכו להגדיר אפליקציות שונות, להוסיף משתמשים חדשים, להגדיר סיסמאות ולאפשר לרשת המחשבים של הארגון ולעמדות העבודה לתפקד באופן תקין. התפקיד מרתק, משלב בין קשרים בין אישיים לבין נושא טכנולוגי כך שתמיד נמצאים בלב העשייה.

 

דילוג לתוכן