עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית

עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית

אחת הסיבות העיקריות להשקיע בלימודי רפואה ולעבוד בתחום היא היכולת לכתוב חוות דעת מנומקת. במאמר הבא נסביר מה עושים עם חוות דעת רפואית ובאיזה מקרים היא משמשת לניהול תביעות בבתי משפט

כתיבת חוות דעת רפואית משפטית הרדמה דורשת ניסיון ומקצועיות. על אף שאת הניסיון והמקצועיות צריך לצבור גם בתחומים רפואיים שלא קשורים להרדמה, מדובר בכל זאת בתחום ייחודי ומורכב. הרדמה נחשבת לעניין רגיש בענף הרפואה ומי שמבצע אותה נדרש לעמוד תחת סטנדרטים מחמירים של פיקוח. עם זאת, רבים בוחרים לעבור את המסלול המפרך של הכשרה כמרדימים על מנת להגיע למעמד שבו הם מוסמכים לכתוב חוות דעת רפואית.

למעשה, עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית נפוצה מאוד בישראל. כיום כבר ברור שזו אחת הסיבות העיקריות שבגללן גברים ונשים בוחרים ללמוד רפואה, לעבור התמחות ולהתקדם בקריירה. בהמשך הדרך, אותם רופאים מעורבים בשלבים קריטיים של תביעות שקשורות לנזקי גוף ורשלנות רפואית. בנוסף, חוות הדעת שהם כותבים משפיעה על גובה הפיצויים שנקבע על ידי בתי המשפט.

עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית
 

מה החשיבות של חוות דעת רפואית משפטית הרדמה?

חוות דעת רפואית משפטית הרדמה היא דוגמא מצוינת לחשיבות הגבוהה של המסמך הזה. מבחינה משפטית, יש כמה מקרים שבהם משתמשים בחוות הדעת:

א. הגשת תביעה – המקרה השכיח להצגת חוות דעת רפואית משפטית הרדמה הוא כאמור הגשת תביעה בגין נזקי גוף או רשלנות רפואית. אם המקרה שעל הפרק קשור לרשלנות רפואית בהרדמה או לנזקי גוף שנגרמו בגלל הרדמה לא נכונה, אין תחליף לחוות דעת מקצועית שנכתבת על ידי רופא מנוסה. למעשה, אותה חוות דעת היא הדרך היחידה שבה השופט יכול להכריע בסוגיה.

ב. ניסוח כתב הגנה – יש מקרים שבהם דווקא ההגנה בוחרת להציג חוות דעת רפואית משפטית הרדמה. גם כאן השאיפה היא להשתמש בחוות הדעת הרפואית על מנת להסביר לשופט את פרטי המקרה, אך הפרספקטיבה היא סנגורית ולא קטגורית.

ג. קביעת פיצויים – בנסיבות מסוימות עשוי השופט עצמו להכריז על הצורך בהגשת חוות דעת רפואית. לרוב, הכרזה זו נובעת מהרצון של השופט לקבוע פיצויים באופן שיעלה בקנה אחד עם נזקי הגוף שנגרמו לתובע. מצד שני, לשופט אין את הרקע המקצועי המתאים והוא לא מכיר מקרוב את תחום ההרדמה. הפתרון מבחינתו הוא להשתמש בחוות דעת רפואית משפטית ולהתייעץ עם מישהו שכבר עובד בתור רופא.

לסיכום, עבודה בתור רופא מעניקה פריבילגיות רבות ובהן היכולת לכתוב חוות דעת רפואית משפטית. המקרה של חוות דעת רפואית משפטית הרדמה קיצוני יחסית כי מדובר בנסיבות נדירות, אך הוא מהווה דוגמא טובה לחשיבות התחום. חוץ מזה, רופא מנוסה ומקצועי יכול לכתוב חוות דעת בכל תחום התמחות ולהיות מעורב בשלבים שונים של המשפט והתביעה.

דילוג לתוכן