מגשרת גירושין

עבודה בתור מגשרת גירושין מוסמכת

גישור גירושין היא אחד התהליכים הכי טובים ובריאים שיש. התהליך הזה עדיף בהרבה על גירושין עם עורך דין אחד לכל צד, הוא גם הרבה יותר נעים מבחינה נפשית, חברתית וכלכלית. מי יכול לגשר בין בני זוג שעומדים להתגרש? מה כוללת העבודה? למי היא מתאימה? איזו הכשרה נחוצה לשם כך?

מהי מגשרת גירושין ומה היא עושה?

חשוב להבין כבר מההתחלה כי גישור גירושין הוא אינו תהליך משפטי. אולי קל להתייחס לתחום הזה כך כי אנו ישר חושבים על עורכי דין כשאנו חושבים על גירושין, אך לא כל מגשר גירושין יהיה עורך דין ולא כל עורך דין גירושין יוכל גם לגשר. אם מדובר במגשרת גירושין שהיא גם עורכת דין, מה טוב, ועל כך נרחיב בהמשך, אך מגשרת גירושין למדה גישור ואין לה ידע משפטי נרחב כמו עורכי דין. מגשרת הגירושין אמורה לשבת עם בני הזוג יחדיו ולדבר איתם על כל תחומי הגירושין וההשלכות שלהם והמטרה היא לא לאחד אותם מחדש, למרות שזה גם קורה, אלא להגיע להסכמות בענייני התהליך.

אלו תכונות אופי נדרשות למגשרת?

כדי להיות מגשרת גירושין יש צורך בכישורים רבים כאשר הכישורים הלו הם הדבר החשוב ביותר מבחינתה. גישור גירושין יכול להיות תהליך קשה וארוך אך לרוב הוא יהיה הרבה פחות ארוך מאשר תהליך גירושין בבית משפט כאשר שני הצדדים נלחמים זה בזה על כל נושא, מהילדים ועד הכסף. כדי להיות מגשרת גירושין יש צורך באינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד, יחסי אנוש גבוהים, נתינת תשומת לב לפרטים הקטנים וגם למה שלא נאמר במלים, וכמובן יכולת לדבר לעניין ולהבין מה המכנה המשותף בין האנשים. כאשר דואגים לאינטרס של כל הצדדים כולם מרוויחים וזו המטרה הראשית שלה בתהליך.

האם יש צורך בהכשרה מקצועית?

כדי להיות מגשרת גירושין אין צורך להיות עורכת דין אך יש צורך לעבור הכשרה מקצועית, זאת למרות שהתחום אינו מעוגן בחוק והוא נחשב לבעייתי יחסית מבחינת הרגולציה. גישור גירושין הוא תהליך מסובך מאוד ויש צורך לעבור קורס גישור כדי להבין מה עיקרי התחום, וכמובן לאחר מכן הניסיון הוא זה שעושה את ההבדל.

דילוג לתוכן