בודק ליקויי בניה

מתלבטים במה לעבוד? האם עבודה כבודק בניין משתלמת?

בואו ונבין קודם כל מה המשמעות של זה!

שימו את עצמכם במקומו של זה שרכש לאחרונה דירה והוא מוצא עצמו חסר אונים מול שפע אינסופי של לקויות בנייה. לקוח אשר חיכה כל כך הרבה זמן לדירה החדשה, הקבלן העיד כי הדירה תימסר בתאריך מסוים וסביר כי חיכה בסבלנות או בחוסר סבלנות הרבה מעבר לכך. הגיע היום המיוחל להיכנס להתגורר בדירה הגיע אך הוא אינו יכול לעשות זאת בלב שלם שכן יש כל כך הרבה ליקויי בנייה. לנבא את איכות חומרי הגלם שבהם השתמש הקבלן הוא לא יודע  ולגבי טיב העבודה הוא רק יכול לנחש ממה שראה את הבית בתהליך הבנייה.

והתנהלות קשה וסיזיפית מול הקבלן

פה אתם נכנסים לתמונה. ללא איש מקצוע שייתן להם הדרכה מקצועית  בעל עין מיומנת באיתור תקלות וניסיון בהתמודדות מול מצבים כאלו, הלקוח הפרטי עלול לא לקבל את מה שמגיע לו מבחינה חוקית. דבר שיעלה לו בעגמת נפש רבה וסביר גם בהוצאות כספיות בהמשך. יש פה שני היבטים לנושא. האחד הוא לדעת מה הזכויות שלי מול הקבלן . והיבט שני והעיקרי- זיהוי הבעיות

העצה המשמעותית ביותר היא לטפל בכל ליקויי הבנייה טרם כניסה למגורים

במקרה כזו ההתנהלות מול הקבלן תהיה קלה יותר, שכן הוא לא יכול לטעון שהלקות נובעת משימוש לא נכון של הקונה. ובעיקר כל עוד הקבלן לא מסר מפתח לקונה באופן  רשמי האחריות מוטלת עליו במאה אחוזים. אך היות ורב האנשים לא מצליחים לעמוד בגזירה הזו שכן הם חיכו להיכנס זמן רב לדירה יש  לבודק הבנייה לנהוג בחכמה ולהכין רשימה מסודרת של כל הליקויים  לעבור עם הקבלן עליהם ליקוי אחר ליקוי, שיראה זאת פיזית ולהחתימו על הרשימה שערכתם יחד.

אז מה בודקים?בודק ליקויי בניה

בטיחות – אחרי שעשיתם כל הנוגע לכם כדי לוודא עם הקבלן שהוא מטפל בכל הליקויים הנראים לעין, לא מעט ליקויים מתגלים ועולים על פני השטח רק במרחק מה של זמן. לכן חשוב להיות ערניים גם בהמשך. בבניינים גבוהים לאחריות הקבלן יש חשיבות לאין ערוך שיכולה להציל חיי אדם. לדוגמת מקרים שקרו בהם אריחי חיפוי חיצוניים נפלו מגובה רב.

מטבח – במידה והלקוח בחר מטבח מהקבלן אתם עומדים מולו לגבי כל לקות הקשורה לארונות מטבח וגם לשיש ולקרמיקה. אך במידה ובחרו בחברת מטבחים האחריות מולם כוללת אך ורק את הארונות מטבח וכל הסניטריה מסביב היא באחריות קבלן. הבעיה העיקרית בעיקר בכל הנוגע לארונות מטבח והרכבתם כהלכה בעיקר תתבטא בחסרים למיניהן. חוסר של מדפים, חוסר של סוקל תחתון תחת הארונות וכו'. אם לא בחרו לעבוד עם נגריה פרטית אלה עם חברת מטבחים, החסרים הללו הם בדרך כלל שגרתיים. בפס ייצור גבוהה של פריטים שונים. זאת אומרת כל לקוח הזמין משהו אחר לגמרי ולא פס ייצור אחיד של מוצר אחד בכמויות רבות. אלו פשוט דברים שקורים.

אינסטלציה ורטיבות – בהתאם לעונה בה אתם נמצאים הכל נראה אחרת. אם הכניסה לדירה בחורף תוכלו בקלות לזהות רטיבות ונזילות. אך גם אם לא הישארו ערניים שמא אין איטום כראוי ונזילות מהדירה למעלה מוצאת עצמה אצלכם בסלון.

ריצוף וצבע – בעיות בריצוף יכולות להתבטא בשריטות ובשברים. אז תדעו כי איכות הרצפות היא ירודה במיוחד וסביר שהלקות אותה אתם רואים רק תלך ותגדל במשך הזמן או הדבקה לא מוצלחת של הריצוף אז הרצפה לא תהיה מפולסת כראוי או שהאריחים רופפים.

סדקים הם תופעה שכיחה יותר בכל הנוגע ללקויות בנייה. והיא בדרך כלל מתגלה במשך הזמן שכן הסדק נוצר לאט לאט.

 

 

.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן