מדריך העסקה של עובדת זרה לסיעוד

שירותי סיעוד שניתנים על ידי עובדת זרה יכולים להיות רלוונטיים גם עבור קשישים שנמצאים בבית ובקהילה, וגם עבור מבוגרים במוסדות דיור מוגן ובתי אבות. עם זאת, המעסיקים עצמם לא תמיד יודעים מה נכון עבורם או על איזה זכויות הם מחויבים לשמור.

העסקת עובדת זרה

אפשרויות העסקה של עובדת זר לסיעוד

האפשרות להעסיק צוות זר לטיפול סיעודי מיושמת דרך פניה לחברות כוח אדם שפועלות ברישיון משרד הפנים ומתמחות בהשמה. לאחר מכן, המעסיק הפוטנציאלי יכול לבחור האם להזמין את העובדת מחו"ל או להעסיק עובדת מקומית. בהקשר הזה, מה שצריך לעשות הוא לבחון כל מקרה לגופו ולוודא שהעובדת כשירה לסיעוד בדיור מוגן או בבית הקשיש – לפי הנסיבות.

הסעיפים והזכויות הקבועים בחוק

מומלץ לוודא שהעובדת והמעסיק רשומים בחברת כוח אדם כי אחרת לא ניתן להסדיר עבורה אשרת עבודה. אם לעובדת אין אשרה בתוקף, העסקה שלה אינה חוקית – בלי קשר לשאלה אם מעסיקים אותה במוסד דיור מוגן או בבית פרטי. חוץ מזה, המעסיק נדרש לחתום על חוזה עבודה ועליו להכיר את חוקי העבודה הרלוונטיים לסיעוד. כמו כן, כדאי לדעת שאם יש בחוזה סעיפים שאינם חוקיים, החוזה כולו מתבטל.

ביטוח לאומי וביטוח רפואי לעובדים זרים

ביטוח לאומי וביטוח רפואי נמצאים על פי החוק בישראל תחת תחום האחריות של כל מעסיק, לרבות מעסיקים של עובדים זרים בתחום הסיעוד במוסדות דיור מוגנים או בקהילה. במילים אחרות, המעסיקים הם אלו שחייבים לבטח את העובדת בביטוח בריאות פרטי ולדאוג להסדיר את הביטוח כדי לקבל אשרת עבודה. במקביל, עליהם לדווח על ההעסקה לביטוח לאומי באמצעות האינטרנט, הדואר, הפקס או ביקור בסניף.

מעסיק חייב לשלם שכר מינימום

העסקת עובדים זרים לסיעוד ובכל תחום אחר כפופה לחוקים הקיים בארץ בנוגע לתשלום שכר מינימום. אם משלמים שכר נמוך יותר, מבצעים פעולה לא חוקית שעלולה לגרור ענישה חמורה.

העסקה נכונה שווה שקט נפשי

לסיכום, עובדים זרים לסיעוד צריך להעסיק אך ורק על פי החוק. זה חשוב בכל שירותי הסיעוד וקריטי כאשר מדובר על טיפול בקשישים בבית ובמוסדות דיור מוגן כאחד.

דילוג לתוכן