מאתר נזילות או אינסטלטור רגיל – מהם ההבדלים?

כדי לתקן ברז מטפטף או סתימה בכיור, אפשר להזמין אינסטלטור רגיל. יש מצבים שבהם צריך איש מקצוע שנקרא מאתר נזילות.  מהם ההבדלים בין שני המקצועות ומהן אפשרויות התעסוקה למתעניינים?

האם מאתר נזילות חייב להיות אינסטלטור?

מאתרי נזילות יכולים להיות גם אינסטלטורים בעברם (שעברו הסבה מקצועית), אך זה לא חייב להיות כך. כדי לעסוק במערכות אינסטלציה יש צורך לעבור קורס מקצועי ולעבוד זמן מה בתור שוליה. צריכים להכיר את הצנרת, צנרת מים, צנרת ביוב, את האופן בו עובד ביוב תעשייתי או ביתי.

קורסים באינסטלציה מאפשרים להכיר כל זאת וכן לעסוק בתיקוני צנרת, החלפת ברזים וכיוצא בזה. מאתר נזילות לא חייב להיות בעל ידע מסוג זה אך הוא מבצע איתור נזילות במצלמה טרמית. כלומר הוא צריך להיות בעל יש בהפעלת ציוד מתקדם מסוג זה. זהו ציוד מתוחכם ויקר שיכול לאתר נזילות נסתרות שלא ניתן לראות בעיניים. קורס איתור נזילות מאפשר להשתלב בתחום זה.

באילו כלי עבודה משתמש אינסטלטור לעומת מאתר נזילות

אינסטלטור זקוק לכלי עבודה שונים. למשל, מפתח צינורות שמאפשר לו לפרק ולהרכיב ברזים וצינורות בגדלים שונים. הוא זקוק גם לכלים שמאפשרים הסרה של ריצוף. יש צורך בכלים קפיציים שמסוגלים להגיע לסתימות עמוקות בצנרת. כלי העבודה הכי מרכזי של מאתר נזילות, לעומת זאת, הינו מצלמה טרמית. איתור נזילות במצלמה טרמית מחייב יכולת תפעול של מצלמה מתוחכמת ויכולת ניתוח של הסימנים השונים והצבעים השונים שמופיעים על מסך המצלמה.

אפשרויות תעסוקה ואופי העבודה

מבחינת אופי העבודה, אין ספק כי איתור נזילות במצלמה טרמית הינו עבודה יותר נקיה ויותר מתוחכמת. הרעיון הוא שאפשר לאתר נזילות סמויות, כדי שלאחר מכן אפשר יהיה לתקן בלי לשבור קירות או רצפות. עבודה בתחום זה יכולה להיות כעצמאי בתחום או כשכיר בחברה. מאתרי נזילות יכולים להשתלב בחברות הנדסיות, בחברות של בדק בית ועוד. אינסטלטור יכול להשתלב בעבודה בחברה קבלנית, בחברת אינסטלציה או לעבוד בתור איש מקצוע עצמאי.

חשוב לציין כי שני התפקידים הללו הם תפקידים חשובים ובעלי משמעות. הם מאפשרים תחזוקה של מערכות מים וביוב לצרכן הביתי וללקוחות עסקיים ואיתור תקלות של נזילה והצפה. בשני התפקידים, העבודה נעשית אצל הלקוחות השונים. לפעמים נשלחים ללקוח דרך חברת ביטוח (שכן יש כיסוי ביטוחי לבעלי ביטוח דירה או עסק).

דילוג לתוכן