כיצד לבחור עורך דין דינה עבודה

כיצד נבחר עורך דין לדיני עבודה?

 נושא זכויות העובדים בישראל הינו כזה שמעסיק רבים, בעיקר עובדים המועסקים על ידי בעלי עסקים קטנים. ולמרות חוקי העבודה והתעסוקה שנועדו להגן על עובדים, עדיין ישנם לא מעט שכירים אשר חשים כי הם לא קיבלו (או מקבלים) את המגיע להם ממקום עבודתם.

העדר תשלומים לרשויות, העדר הפרשות לפנסיה, הלנת שכר, עבודה מעבר לשעות המקובלות, הפרת זכויות עובדים, אי קבלת כספים בעקבות אובדן כושר עבודה ועוד – כולם מקרים שמתרחשים בלא מעט מקומות עבודה, בעוד שבמקרים כאלה חשוב לא לוותר על הזכויות ולפנות אל עו"ד דיני עבודה.

הנה כמה דגשים שיש לשים אליהם לב בבחירת עורך הדין בתחום:

מומחיות – בישראל ישנם מגוון עורכי דין אשר מציעים את שירותים בתחומים שונים ומגוונים, תוך שישנם כאלה העוסקים בנושאים כלליים ומציעים את שירותיהם לכל דורש. כדי לבחור באיש המקצוע הנכון, יש לשים לב כי אתם בוחרים עורך דין מומחה בדיני עבודה אשר מכיר את התחום לאורכו ולרוחבו. איש מקצוע זה יוכל ללוות אתכם בצורה מקצועית כבר מרגע הגשת התביעה נגד המעסיק, עד לייצוג מלא בבית המשפט.

שירות – וודאו כי אתם מקבלים ממשרדו של עורך הדין שירות אישי. משרדים כאלה עוסקים במגוון תביעות ונושאי משפט שונים, אך בכל זאת יש לבחור איש מקצוע זמין, שיוכל לסייע לכם בכל שאלה וללוות אתכם בהגשת התביעה כל אימת שתזדקקו לכך.

הצלחות – לאחר שצמצמתם את הבחירה שלכם למספר קטן יותר של עורכי דין, חשוב לבדוק מהן ההצלחות של כל אחד מהם בין כתלי בית המשפט. היכנסו לאתר של פסקי דין או חפשו את שמו של בעל המקצוע באינטרנט, ותוכלו לקרוא יותר על הצלחות בבית המשפט וסכומי פיצויים שנפסקו לתובעים בזכותו. לעיתים עורך הדין יפרסם באתר שלו  קטעי עיתונות והצלחות משפטיות שהוא היה אחראי להם.

מחיר – כעת יש לבדוק מהו מחיר שעת העבודה של עורך הדין. ישנם עו"ד אשר גובים אחוזים מתשלום הפיצויים שנקבע לתובע בבית המשפט, כמו גם שישנם כאלה שיגבו שכר שעתי או שכר טרחה. נסו לבחור בהצעה המתאימה ליכולות הכלכליות שלכם.

סיכויי הצלחה – כדי לבחור אדם אמין שילווה אתכם בתביעה נגד המעסיק, יש לבחור עו"ד דיני עבודה שיסביר לכם מהם הסיכויים שלכם לנצח במשפט, כמו גם שיגיד לכם את האמת במידה והסיכוי לקבל פיצויים קלוש. כנות הינה אלמנט חשוב מאד בבחירת אנשי מקצוע.

המלצות – נסו לקבל המלצות על עורכי דין לדיני עבודה ממכרים, חברים או בני משפחה. במידה ואינכם מקבלים המלצות טובות: נסו לחפש המלצות ברשת האינטרנט ובפורומים של בעלי מקצוע, כמו גם ברשתות החברתיות.

באמצעות כל אלה תוכלו כבר עכשיו להתחיל בהליכים נגד המעסיק שקיפח את הזכויות שלכם, ולא העסיק אתכם בהתאם לחוק.

דילוג לתוכן