כירורג פלסטי

אפשרויות תעסוקה של כירורג פלסטי

תחום הרפואה הפלסטית הוא תחום מבוקש בקרב סטודנטים לרפואה ואפשר להבין מדוע. רופא אשר עבר את ההסמכה הנדרשת וקיבל אישור לעבוד ככירורג פלסטי, יכול לבחור תחום עיסוק מתוך מגוון אפשרויות, שרובן ככולן נחשבות למעניינות ורווחיות.

מיהו כירורג פלסטי?

כירורג פלסטי הוא קודם כל אדם אשר למד רפואה והתמחה בכירורגיה פלסטית. מדובר בהליך ארוך, הנפרש על פני שנים רבות וכולל הכשרה במקצוע הרפואה בכלל והתמחות ספציפית בתחום הכירורגיה הפלסטית בפרט. כדי לקבל את התואר הנכסף, יש צורך לעבור מבחני סיום ותקופת התנסות של מספר שנים, כדי להוכיח ידע תיאורטי ומעשי.

במהלך הלימודים ובעיקר בתקופת ההתנסות הארוכה, הרופא נחשף למגוון ניתוחים בתחום הפלסטיקה באחד מבתי החולים המוכרים בארץ, ולעתים ממשיך להתמחות גם בבית חולים בחו"ל. בסוף תקופת ההכשרה, הכירורג הפלסטי יכול ליהנות מקריירה מעניינת ומתגמלת במיוחד, כאשר האפשרויות העומדות בפניו הן רבות.

כירורג פלסטי

אילו אפשרויות תעסוקה עומדות בפני כירורג פלסטי?

כמו כל רופא מומחה גם כירורג פלסטי יכול לבחור האם לעבוד במגזר הציבורי או במגזר הפרטי, כאשר חלק ניכר מהרופאים המומחים בוחרים לשלב גם וגם. בדרך זו, ניתן לעבוד בשעות הבוקר באחד מבתי החולים או המרפאות הציבוריות, ובשעות אחר הצהריים – ערב, לעבוד בקליניקה פרטית או באחד מבתי החולים הפרטיים בארץ. אפשרות נוספת היא לעבוד חלק מהימים במרפאות ציבוריות ובשאר הזמן בקליניקה פרטית.

האפשרות לעבוד במגזר הציבורי היא הדרך של הרופא להמשיך להתקדם ולצבור ידע חדש, תוך שמירה על קשרי עבודה ושיתופי פעולה עם מחלקות שונות בתחומים משיקים. עם זאת, כדי להגיע לשכר גבוה צריך לעבוד במשך שנים רבות ולהגיע לעמדת ניהול. לכן, רופאים רבים בוחרים לשלב גם עבודה ככירורג פלסטי במגזר הפרטי.

מלבד האפשרות לבחור בין המגזר הפרטי לציבורי, כירורג פלסטי יכול לבחור גם תת עיסוק בהתאם לתחום המעניין אותו, כגון: פלסטיקה בילדים, פלסטיקה שיקומית, שחזורים ופלסטיקה אסתטית.

טיפולים אסתטיים

פלסטיקה אסתטית היא אחד מתחומי העיסוק המבוקשים ביותר והיא נחשבת לתחום משגשג במגזר הציבורי והפרטי כאחד. מדובר בתחום שמטרתו לשפר את המראה החיצוני של המטופל, באמצעות הליך כירורגי, כמו ניתוחים להגדלה או הקטנת חזה, מתיחת פנים, הרמת עפעפיים, ניתוחי אף ועוד. לעתים ניתוח פלסטי נועד לא רק לשיפור המראה, אלא גם לתיקון אסימטריה ושיפור תפקוד הגוף. כירורג פלסטי בכיר ובעל ניסיון, ידע כיצד לייעץ באופן מקצועי לכל מטופל ומטופל, להתאים לו את שיטת הטיפול הטובה ביותר עבורו, ואיך להשיג לא רק שיפור במראה החיצוני אלא גם שיפור הדימוי העצמי.

האפשרויות הרבות מעניקות לכירורג פלסטי את היכולת לתמרן בין מספר מקומות עבודה וגם להתאים את שעות העבודה באופן אישי. אך מעל הכל, האפשרויות הרבות מעניקות לכירורג הפלסטי את היכולת לבחור בתחום עיסוק מעניין שממשיך לשגשג ולהתפתח.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן