קוסמטיקה

אפשרויות תעסוקה בתור בוגר/ת קורס קוסמטיקה

בשנים האחרונות, יותר ויותר גברים ונשים כאחד בוחרים לצאת וללמוד את תחום הקוסמטיקה ולהפוך קוסמטיקאיים וקוסמטיקאיות. ברחבי הארץ פזורים מגוון של אקדמיות ובתי ספר המעניקים הכשרה יסודית בתחום. סיום לימודים במסלול קוסמטיקה מאפשר מצד אחד מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ומצד שני להפוך עצמאית, ”אדון לעצמך“. מדובר בתחום רחב ומגוון המשלב מגוון עצום של קורסים והתמחויות…כמובן, שהדרך הטובה ביותר להצליח היא קודם להתנסות ולצבור ניסיון במכוני יופי קיימים ורק לאחר תקופה כשמרגישים ביטחון בתחום, אפשר לצאת לדרך עצמאית, אבל זו כמובן רק המלצה.

לימודי קוסמטיקה מה זה כולל?

לימודים אלה באקדמיות ובבתי הספר השונים בתחום הביוטי והאסתטיקה משלבים ידע מקצועי, כלים ייחודיים כאשר בסיום קורס הקוסמטיקה מקבלים תעודה של קוסמטיקאית באישור ופיקוח משרד הכלכלה. בין השאר לומדים בקורס תחומים כמו על ההיסטוריה של עולם הקוסמטיקה, סוגי העור השונים ואבחון בעיות עור, איך מטפלים בעור בעייתי, סוגים שונים של קרמים וחומרים טיפוליים, מסכות, סרומים ופילינגים.

שימוש במגוון של מכשירים בתחום כמו לייזר להצעת מראה עור הפנים, שימוש במזותרפיה, החדרת לחות ועוד. מסלולים מסוימים משלבים גם לימודים עיוניים מקצועיים בתחומים כמו עזרה ראשונה, תזונה, כימיה קוסמטית,קוסמטיקה דרגמטולוגיה, אנטומיה ועוד. למי שחולמת לפתוח עסק עצמאי משלה יכולה לבחור באקדמיה ספיציפית בה מלמדים איך להקים עסק מניב ומשגשג, איך לעצב את המכון בצורה נכונה ועוד כלים שיעזרו לה בתחילת הדרך מבחינה שיווקית.

חלק מהמסלולים משלבים גם ידע, טכניקות וכלים בתחום הסרת שיער: הסרת שיער באמצעות שעווה, הסרת שיער בלייזר, עיצוב גבות וכדומה. בנוסף, ניתן ללמוד את תחום הציפורניים: מניקור, פדיקור, פדיקור רפואי, טיפול בפטריות ובעיות עור מסביב לציפורן, בניית ציפוריים, לק ג‘ל ועוד.

אז במה אפשר לעבוד אחרי הלימודים?

ובכן, לפני שאת בוחרת מסלול לימודים בתחום הקוסמטיקה והאתסטיקה, חשוב לשאול את עצמך מה היית רוצה לעשות בתחום הזה. מדובר באחד התחומים הכי מגוונים וניתן להשתלב במגוון של מקומות עבודה או לפתוח עסק עצמאי. הנה כמה מאפשרויות התעסוקה שיעמדו בפניכם לאחר סיום הלימודים וההתמחות:

  • טיפולי קוסמטיקה רפואית
  • טיפולי קוסמטיקה טבעית
  • קומסטיקה להצערת מראה העור
  • קוסמטיקה יפנית
  • עבודה במכון לטיפוח הציפורניים
  • עבודה בשיתוף עם רפואי עור ומנתחים פלסטיים
  • עבודה בבתי חולים פרטיים המבצעים טיפולי פילינג עמוד
  • טיפולי יופי וטיפוח מפנקים, מסכות יופי, עיסויים ועוד..
דילוג לתוכן