שעון נוכחות

תפקיד הנהלת חשבונות

מנהל החשבונות – בעל תפקיד קריטי בכל חברה ובית עסק

מנהל החשבונות הוא תפקיד חשוב ביותר בכל חברה או בית עסק. מנהל החשבונות אחראי על ניהול החשבונות הכוללים את התזרימים המזומנים של החברה או בית העסק. ניתן לומר כי מנהל החשבונות רושם את האירועים החשבוניים בארגון המסוים. כל ארגון זקוק למנהל חשבונות החל משלבי ההקמה של בית העסק ועד התפעול השוטף. מנהל חשבונות מורשה בישראל מקבל תעודה ממשרד הכלכלה. למעשה אין תואר אקדמי בניהול חשבונות, ומנהלי חשבונות לא נדרשים לתעודה מקצועית מסוימת, אלא רק לתעודה שמעניק משרד הכלכלה.

מהם תפקידיו של מנהל החשבונות?

• תשלום חשבונות בית העסק לספקים – כלל בתי העסק והחברות אשר עובדות עם ספקים, צריכות לנהל בצורה מוקפדת את התשלומים מולם. מנהל החשבונות אחראי על הסדרת התשלומים אל מול הגורמים הללו, ביצוע התשלומים, הכנת חשבוניות וכדומה. התנהלות נכונה ומחושבת אל מול הספקים חיונית לתפקוד השוטף של בית העסק.
• חישוב והנפקת תלושי שכר לעובדי החברה – המשכורת אותה משלם בית עסק או חברה לעובדים נמצאת גם היא תחת אחריותו של מנהל החשבונות. בבתי עסק רבים נעשה שימוש בשעון נוכחות על מנת לעקוב בצורה נוחה ומדויקת אחר שעות העבודה של העובדים השונים. שעון נוכחות מעביר נתונים אל מנהל החשבונות ובאמצעות תוכנות מחשב מיוחדות תלושי המשכורת מונפקים. עבודתו של מנהל חשבונות תהיה ללא ספק קלה יותר בזכות שעון נוכחות.
• הנפקת הדוחות החשבוניים של בית העסק – כל בית עסק נדרש להנפיק דוחות חשבוניים שונים, בהתאם לחוקי המדינה ולרגולציה. למנהל חשבונות ידע נרחב בנושא הדוחות הכספיים הללו. לעומת זאת, לא הרבה אנשים בקיאים בדוחות השונים, ולכן אין דרך אלא להיעזר במנהל חשבונות בבית העסק.

שעון נוכחות

תפקיד מגוון וחיוני

תחת אחריותו של מנהל חשבונות בכל בית עסק או חברה נושאים שונים הקשורים לאירועים החשבוניים של העסק. בית עסק או חברה לא יכולים להתנהל בצורה שוטפת ללא מנהל חשבונות בעל תעודה משרד הכלכלה. למנהל החשבונות כלים שונים העוזרים לו לבצע את משימותיו השונות, ביניהם – תוכנות מחשב ייעודיות ושעון נוכחות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן