קורס חשמלאי בודק סוג 2

מהי עבודתו של החשמלאי הבודק, ומהן הדרגות השונות של תעסוקה בתחום זה?

מערכות החשמל השונות שמקיפות אותנו הופכות את החיים בחברה המודרנית לנוחים הרבה יותר מאי פעם בעבר, ללא כל ספק. עם זאת, ניתן לדבר כיום גם על תלות שלנו כחברה מודרנית ומערבית במערכות החשמל על מנת לבצע כמעט כל פעולה בחיי היום יום שלנו. עוד נדבך של חשיבות מערכת החשמל בחברה המודרנית הוא החשיבות של בדיקה מקצועית למערכות אלה. בטרם אנחנו מאכלסים מבנה כזה או אחר, ובכדי שנוכל לקבל את האישורים לתקינות מערכת החשמל של חברת החשמל, חברות הביטוח, מכבי האש וכדומה, אנחנו צריכים לעבור בדיקת חשמל מקצועית של חשמלאי בודק. מטרת הבדיקה הזאת, מעבר לביורוקרטיה, היא פשוט להבטיח לנו שאנו משתמשים במערכת חשמל תקינה ובטיחותית שהשימוש בה יכול להיות איכותי ונוח לאורך כמה שיותר זמן. בודקי החשמל מחולקים על פי הכשרתם לשלוש דרגות תעסוקה, כאשר בדרגה הראשונה ניתן לבדוק מתקנים חשמליים במתח נמוך, בדרגה 2 מותר לבדוק מתקנים חשמליים תלת-פאזיים במתח נמוך של עד 250*3 אמפר, ובדרגה 3 ניתן לבדוק כל מתקן חשמלי. כעת, ניגע בתהליך ההכשרה כבודקים בדרגה 2.

הקורס המכשיר אותנו כחשמלאים בודקים, ועל המסלול הנכון להכשרה בדרגה 2

כיצד הופכים לבודק? לא כל אדם מן הרחוב יכול לעבור הכשרה פשוטה ולהפוך ביום אחד לחשמלאי בודק בדרגה 2, או בכל דרגה לצורך העניין. חשמלאים בודקים הם בהכרח קודם כל חשמלאים, טכנאי חשמל, הנדסאי חשמל או מהנדסי חשמל, שעוברים הכשרה מקצועית נוספת ומשלימה שנותנת להם את המידע העיוני והמעשי שמכשיר אותם לביצוע בדיקות מקצועיות. במסגרת הקורס הזה ניגע עוד רגע, אך ראשית עלינו להבהיר – דרגה 3 של בודקי החשמל היא של מהנדסים שעברו את הקורס וההסבה לבדיקות חשמל, ואילו בין דרגה 1 ל-2 ההבדל הוא לעתים בקורס ובמתווה ההכשרה בו בוחרים, כאשר הוא מיועד לטכנאים והנדסאים.
כיצד בנוי הקורס? קורס חשמלאי בודק הוא קורס שבנוי ממפגש או שניים בשבוע במתכונת של לימודי ערב, בו לומדים את התאוריה הרלוונטית עבור בדיקות חשמל ותכנון מערכות חשמל ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. כמו כן, במסגרת ההכשרה ועל מנת לקבל את תעודת החשמלאי הבודק בדרגה 2 של משרד הכלכלה, עלינו להשתתף ב-20 בדיקות חשמל במבנים פרטיים וב-10 בדיקות במבני תעשייה בפועל, ואף לבצע 12 בדיקות בכוחות עצמנו בפיקוח מקצועי.

חשמלאי בודק

החשמלאי הבודק הוא איש מקצוע עם רלוונטיות, פשוטו כמשמעו, לכל בניין ובניין בחברה שלנו

כאשר אנחנו מחליטים לעשות את הצעד המקצועי ולשדרג את הכשרתנו מאנשי מקצוע בסיסיים בתחום החשמל לחשמלאי בודק מקצועי ואיכותי, אנחנו עושים החלטה מקצועית איכותית מאוד שמהפירות שלה אנחנו יכולים ליהנות זמן רב – בשל הצורך בבודק שכזה בכל מבנה ובכל מקום בחברה המודרנית שבה אנחנו חיים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן