בריכה חיצונית

עבודתו של מפעיל בריכת שחייה

בכל בריכה באשר היא, יש צורך לשמור על סטנדרטים של ניקיון ובריאות

רבים מאתנו נהנים מאוד לשהות בבריכת השחייה זמן ארוך בימי הקיץ וליהנות מהמים הקרירים ומההנאה הרבה שניתן להפיק ממנה. בנוסף לכך, מדובר גם במרחב אתלטי חשוב ושחייה היא תחביב ספורטיבי בעל חשיבות בריאותית רבה לגוף האדם. עם זאת, בכדי שההנאה והספורט תוכלנה להתקיים, נדרשת בריכה שעומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ולשם כך נדרשים אנשי מקצוע מתאימים. הכוונה היא לא רק למצילים שתפקידם להציל חיים, אלא גם למפעילי בריכה – שתפקידם לשמור בכל בריכת שחייה על סטנדרטים נוקשים של בריאות וניקיון.

מפעיל בריכת שחייה

מה כוללת עבודתו של מפעיל בריכת שחייה?

מפעיל בריכה שחייה הוא איש מקצוע שתפקידו לבקר ולבדוק בצורה קבועה את מצב הניקיון בבריכת שחייה מכמה וכמה בחינות. המפעיל עובר הכשרה המאושרת על ידי משרד הבריאות, כאשר מהות ההכשרה הזאת היא מתן כלים לבדיקה מעשית ולהבנה תאורטית של המזהמים והחיידקים השונים שיכולים להתקיים בבריכת שחייה. בפועל, מפעיל הבריכה לוקח דגימות ומבצע בדיקות, ורק כשהוא מבצע את עבודתו כהלכה בריכת השחייה יכולה להיפתח לרוחצים בבטחה.

מהי ההכשרה הנדרשת?

כאמור, בכדי לעבוד כמפעילי בריכות שחייה יש צורך בהכשרה, והכוונה היא להכשרה שמאושרת על ידי משרד הבריאות ועוברת במגוון גופים מקצועיים, בדגש על מקצועות הספורט. ההכשרה נוגעת באופן מעשי בבדיקות השונות ובתפעול המעשי של הבריכה, ומבחינה תאורטית בגורמים המזהמים השונים בדגש על ביולוגיה וכימיה.

מה חשוב לדעת?

העבודה יכולה להיות מתגמלת, ולעתים משלבים אותה בעבודות נוספות – בניהול ובתפעול הכללי של בריכת השחייה. כדאי לבדוק אפשרויות כאלה. העבודה מתאימה למי שעבר את גיל 18. עבודה בתור מפעילי בריכת שחייה יכולה להיות עבודה שמתאימה לכם – אבל אסור לתת לבריכה להטעות אתכם ואסור לכם להקל בכך ראש – זוהי עבודה בעלת אחריות גבוהה ולכן יש לעבור הכשרה מתאימה.

המאמר באדיבות: בריכות סנטר – בניית בריכות שחייה

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן