מסחר בביטקוין

עבודתו של יועץ ההשקעות

אנשים המנהלים את תיקי ההשקעות שלהם בין אם הפרטיים או העסקיים דרך הבנק, או אלו הלוקחים הלוואות מצד אחד ומשקיעים את אותו הכסף בצד האחר, יועצי ההשקעות מוכרים להם היטב ואף אפשר לומר שהמצב של היכרות קרובה אתם מחויב המציאות.

 מי הוא יועץ ההשקעות

 

ההגדרה הכללית של יועץ השקעות היא אדם הנותן עצות לאדם אחד לגבי השקעות במגוון תחומים ומבצע מכירה וקנייה של ניירות ערך עבור הלקוחות ולאחר אישור שלו. המטרה של היועץ היא להבין את הפרטים הטכניים והסביבתיים של ההשקעה, בין אם הלוואה ובין אם מהון עצמי, להבין את הגורמים בשוק ולתת את התוצאות הטובות ביותר שאפשר עבור הכסף המושקע של הלקוח.

אז איפה הם עובדים ומי הם המעסיקים?

 

אם נסתכל על ההגדרה היבשה היועצים רשאים לעבוד במגוון רחב של גופים, אך בפועל הרוב המוחלט עובד בבנקים מסחריים או בחברות אשראי. קשה לקרוא לשוק של היועצים החיצוניים שוק אמתי והוא מסתכם בכמה יחידי סגולה הפועלים או באופן עצמאי או מועסקים בבתי השקעות. אם בחרתם במקצוע זה, הסיכויים הטובים ביותר שלכם הם בבנקים או בגופי הלוואות המנהלים תיקי השקעות, תתחילו את חיפוש העבודה שם.

משווק השקעות או יועץ השקעות – מהם ההבדלים?

 

כאשר יועץ השקעות מחזיק ברישיון לייעוץ ועובד בדרך כלל בבנקים מסחריים, משווק השקעות עובד ללא רישיון ומועסק בדרך כלל בביתי השקעות. המשווק ברוב המקרים ימליץ על השקעה שיש לו זיקה אליה, לדוגמא, אחד שעובד בבית השקעות ויציע ללקוח להשקיע במוצר שבית ההשקעות שלו מנהל. ניגוד האינטרסים הוא גדול לעומת היועץ וזה אמור להשפיע גם על שיקול הדעת של הלקוח בזמן ההחלטה להשקיע ודרך מי וגם על יועץ המחפש עבודה.

מהו השכר הממוצע של יועצי ההשקעות בבנקים?

 

ליועץ מתחיל השכר יעמוד על 7,000 ש"ח לחודש בהנחה שהוא אינו עובד בנק ועדיין אין לו קביעות. יועץ בכיר יכול להגיע עד ל- 15,000 ש"ח בחודש. כיום יש בעיה עם הקביעות ואמנם הדור הנוכחי של היועצים נהנה מהטבות ותנאים טובים מאוד, הדור הבא לא יזכה לאותם התנאים ויאלץ להתמודד עם קשיים שונים. לצורך השוואה, יועץ מתחיל אשר סיים את תקופת ההתמחות שלו ועובד בבנק מסחרי ירוויח כ- 6000 ש"ח, יועצי השקעות עם 10 שנים ניסיון ויותר ירוויחו עד 17,000 ש"ח ואף יותר.

חשוב להתייעץ גם כאשר פונים ליועץ

 

בסופו של דבר אם החלטתם ללכת בדרך יועצי ההשקעות, בדקו לפני כן את השוק ביסודיות, התייעצו עם אנשים העובדים בתחום ותעשו השוואה בין תחומים דומים, לדוגמא יועצי הלוואות, גם מבחינת השכר וגם מבחינת התנאים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן