חוקר מודיעין עסקי

עבודתו של חוקר מודיעין עסקי

בימינו ישנן הפתעות לא נעימות כגון עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים, ולא בגלל מצב המכירות או הקושי הכלכלי, כי אם עקב לקוחות חייבים ששולמה להם מקדמה, והסחורה לא סופקה ובנוסף, נעלמו עקבותיהם.

 

לא אחת אנו שומעים או רואים בחדשות ובתכניות טלוויזיה "עוקצים" למיניהם, אשר גרמו לקריסות כלכליות של חברות שלמות והונאות של החברות השונות בסכומים אסטרונומיים. במקרים אלה, ניתן להיעזר בשירותיהן של חוקרים וחברות העוסקות בתחום המעקבים בחקירות ומידע עסקי. בתחום המודיעין העסקי, ישנם נושאים רבים שקשורים לחברות מקומיות, או חברות בינלאומיות. חוקר מודיעין עסקי יערוך חקירה אשר נועדה לאסוף מידע הנוגע לעסקים השונים.

 

מתי נזקקים לעבודת המעקב העסקי?

 

ניתן למצוא כל מיני בקשות לגבי ביצוע מעקבים עסקיים. למשל, אם יש מצב בו שותפים מעוניינים לפתוח עסק יחד, אחד מהם עשוי להיות מעוניין לקבל מידע מודיעיני אזרחי על אותו שותף, לדעת אם היה עצור בעבר, אילו עסקים ניהל בעבר ואם הצליחו וכל מידע נוסף שעשוי להיות משמעותי בהחלטה של שותפות עסקית.

 

מה נדרש על מנת לבצע מעקב בחקירות ומודיעין עסקי?

 

כמו בכל התחומים של חוקרים פרטיים, תחום של מעקבים בחקירות מודיעין הקשור לעסקים, הינו שונה משאר התחומים. צוות החוקרים אוסף כמה שיותר מידע שמסייע ללקוח בבית המשפט או בעולם העסקים, אשר לא ניתן להשיגו בדרךחוקר מודיעין עסקי אחרת. כאשר משרד חקירות העוסק בתחום זה מתחיל במעקב, הוא ערוך לכל הסיכונים והאתגרים שעשויים לקרות תוך מעקב וכן צוות החוקרים לומד את לוח הזמנים של החשודים. משרד חקירות מיומן בתחום המעקב בעסקי, מעמיד לרשותו את כמות כלי הרכב שישתתפו במעקב, מכשירי האזנה וציטוט, מצלמות מיוחדות המסוגלות לצלם ממרחק רב, מידע על חשבונות בנק, ביטוחים ומקורות מחיה נוספים של החשודים ועוד. ניתן למצוא סוגים שונים גם בתחום החקירות העסקיות, אם מדובר על גורם פרטי הקשור לחברות וארגונים וכדומה. גם בדבר הדלפות מידע של עובדים העובדים בבית עסק של פלוני אלמוני כמו ריגול תעשייתי, איתור חייבים, שוחד ששולם למעקב בחברה המבקשת להיעזר בחוקרים הפרטיים וכן הלאה.

 

ביצוע מדויק ומקצועי של מעקב מודיעיני עסקי

 

במסגרת איסוף ומעקב של מודיעין עסקי, נהוג לעקוב אחר קמפיינים של מתחרים בשוק, פרסומים, דוחות כספיים וכיו"ב. מודיעין איכותי בתחום העסקי אינו מסתפק באיסוף מידע בלבד, כי אם גם עבור גורמים העוקבים אחר הלקוח, לבדוק מה מטרת המעקב ומה כוונתם. מעקב סמוי אחר לקוחות נעשה בשיתוף פעולה עמו, בכדי להגיע לממצאים הרצויים. ניתן למנוע גניבות של מידע עסקי כגון עובדים בבית העסק שמנצלים את מעמדם לרעה, כך שהם מוכרים סודות מקצועיים של החברה בה הם מועסקים לטובת עסקים מתחרים תמורת תשלום מכובד. למטבע כאמור קיימים שני צדדים ולכן ייתכן כי המעקב הוא למטרות הפוכות מזה שצוין. למשל, בקשת מעקב סמוי עסקי לצורך השגת מודיעין עסקי על מתחרים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן