עבודה על משאית מנוף

ענף הבנייה בארץ פורה ועשיר בעבודה נוכח הבנייה המאסיבית שמתרחשת בשנים האחרונות בעקבות מצוקת הדיור. ענף זה מכיל בתוכו מקצועות רבים שלהם דרישה מוגברת בשוק ואחד מהם הוא מפעיל מנוף שאחראי לביצוע מגוון רחב של פעולות חיוניות.

מהי משאית מנוף ומה נדרש מהמפעיל שלה?

המנוף הוא אחד מהכלים הכי שימושיים שאפשר למצוא רק לענף הבנייה אלא באופן כללי למגוון רחב של פעולות ושימושים כמו שימוש בתוך המפעל, בתוך מחסן או לצורך הובלת רהיטים. בענף הבנייה המנוף מקבל משמעות גדולה יותר כיוון שבלעדיו אי אפשר לבנות לגובה שכן אי אפשר לשנע חומרים כבדים, מכונות ולעתים חלקי בניין שלמים לקומות העליונות. משאית מנוף משאית קטנה שבמקום מטען יש עליה מנוף, כך שמקבלים מנוף נייד לחלוטין למגוון רחב של שימושים.

מה כוללת הכשרתו של מפעיל משאית מנוף?

כדי לקבל את ההכשרה המתאימה יש צורך בלימודים עיוניים ומעשיים שאינם פשוטים. יש צורך ללמוד על מבנה המנוף, אופן התחזוקה הנכון שלו וכמובן על כל תנאי הבטיחות ונהלי העבודה שכוללים בשימוש במשאית. אסור לשכוח שבניגוד למנופים אחרים מנוף זה אינו יציב כיוון שהוא על גלגלים ולכן חשוב לייצב אותו עם עמודי תמיכה שהמשאית צריכה לשלוף ולקבע, מה שלא ניתן לבצע בשלמות בכל פני שטח. גם תחזוקת המנוף חשובה כדי לשמור על רמת בטיחות גבוהה ביותר.

מי יכול להתקבל לקורס?

כדי להיות מפעיל  של משאית מנוף יש צורך להיות בגירים מעל גיל 18 ולהיות בעלי בריאות תקינה. כל האנשים שמשתמשים במנופים יכולים לגרום לנזק רב אפילו בהיעדר תשומת לב של שנייה אחת מה שיכול להפוך בעיות בריאותיות כרוניות למסוכנות מאוד בעת הרמת מטען מסוים. כמו כן אותם תלמידים חייבים להיות בעלי לפחות 9 שנות לימוד ולעבור בחינה פסיכוטכנית שנועדה לבדוק את ההתאמה של המועמד ללימודים.

מהם אפשרויות התעסוקה לאחר הקורס?

כדי להיות מפעיל משאית מנוף ניתן להשתלב בחברה מסוימת, בדרך כלל זו תהיה חברת הובלות או חברת בנייה, או לעבוד כעצמאי. בתחילת הדרך סביר להניח שכדי לצבור ניסיון, מפעיל המנופים הצעיר יצטרך לעבוד עם מנוסים ממנו בהגדרה של שכיר בעבודה שאינה קבועה או שאינה מתגמלת כמו בהמשך אך לאחר מכן הביקוש גדול ועבודה לא חסר בתמורה לשכר נאה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן