לעבוד בחול

עבודה כמדריך טיולים לאומן

מי שרוצה להיות מדריך טיולים ירוויח את אחת העבודות הכי מהנות שיש. מדריך טיולים יכול להרוויח לא מעט ולא רק בגלל הטיפים אלא בגלל שכר הבסיס שלו שיכול להיות גבוה מאוד, וחשוב לזכור שתוך כדי אתם גם מטיילים ורואים עולם. זה הזמן להבין מה עושה מדריך טיולים באומן ולמי זה מתאים.

מה עושה מדריך טיולים לאומן?

מדריך טיולים לאומן יכול לעבוד בכמה וריאציות שונות. במקרים מסוימים הוא יכול להיות עם הקבוצה שמטיילת לאומן עוד מההתחלה ואז הוא גם יהיה על אותן טיסות לאומן שהקבוצות שלו לוקחות. במקרים אחרים הוא יכול להיות באומן ולפשוט להעביר את ההדרכות בכל האתרים החשובים, לפעמים רק במקומות מסוימים. מדריך טיולים לאומן ברוב הפעמים יגיע עם הקבוצה מהארץ וכך הליווי שלו יהיה אישי וכך גם החיבור עם הקבוצה שחשוב מאוד להצלחה. מדריך הטיולים יסביר לקבוצה על כל האתרים שבהם הם יהיו, וכמובן יהיה שם לשירותם בכל מה שהם יזדקקו כמובן גם במקרה חירום.

מי יכול להיות מדריך טיולים?

לא כל אחד יכול להיות מדריך טיולים. אם אתם מכירים את אומן טוב וכבר ביקרתם בה אז יכול להיות שיהיה לכם יתרון אך חשוב שתהיה לכם תעודת מדריך. אמנם תחום הדרכת הטיולים לא נמצא בפיקוח מלא ויש כל מיני אנשים שאין להם הסמכה להדריך ובכל זאת הם מעבירים הדרכות לקבוצות אך באופן חוקי אתם צריכים שתהיה לכם תעודה מתאימה. חשוב לזכור כי מעבר לכך שהמדריך אחראי על ההנאה וההבנה של התיירים שמגיעים לאומן מישראל, הוא צריך להיות אחראי עליהם. טיסות לאומן אמנם לרוב עוברות בשלום כמו כל הטיול אך תמיד חשוב שהוא יהיה פיקח ואחראי.

מה נדרש כדי להיות מדריך טיולים?

אחרי שהבנו שצריך הסמכה כדי להיות מדריך טיולים באומן צריך להבין מה באמת צריכות להיות תכונות האופי של המדריך כדי שהוא יהיה מדריך טוב. מדריך טיולים לא יכול להיות אדם קצר רוח. הוא חייב להיות אדם שקול, אחראי וכמובן נחמד שנותן שירות טוב. הוא חייב להיות רהוט בהסברים שלו ולהסביר בצורה איטית אך ברורה, וכמובן להיות סבלני למקרה שיבקשו ממנו לחזור על הסבר כלשהו. מדריך הטיולים יכול גם לשלב הומור, זה יכול לשבור את הקרח עם הקבוצה וכמובן גם להפוך את הטיול להרבה יותר חווייתי. מעבר לכך הוא חייב להיות הכי מקצועי שיש.

מה היתרונות והחסרונות בעבודה?

יש יתרונות רבים בעבודה כמדריך טיולים באומן כמו למשל העובדה שלא מפסיקים לטייל. גם אם מגיעים שוב ושוב לאותו היעד, תמיד האנשים משתנים והם תמיד יהיו בחופשה, כלומר באווירה טובה. הזמן בעבודה עובר מהר מאוד וכמובן שיש גם שכר לא רע בכלל בגלל שעות הטיסה והשעות הנוספות שעובד המדריך, זאת בנוסף לטיפים שהוא מקבל באופן מסורתי. עם זאת צריך לזכור כי עבודה כזו מאמצת מאוד, יש צורך לדבר כל היום ולהיות נחמד וקשוב ולא תמיד זה כל כך קל. עוד חיסרון שצריך לציין הוא המרחק מהבית שיכול להיות קשה מאוד לחלק מהמדריכים.

האם יש עבודה במשך כל ימות השנה?

רובנו נכיר את הטיולים לאומן בעיקר בראש השנה. עם זאת יש טיולים לאומן בכל ימות השנה ומדריך טיולים לאומן יוכל למצוא עבודה בכל עונה כולל בחורף. כמובן שיש שוני רב בין העונות מבחינת כמות המטיילים מישראל אך ככל שתהיו מדריכים טובים יותר, יש סיכוי טוב יותר שתתברגו בראש סדר העדיפויות של החברה ותמיד תהיה לכם עבודה.

דילוג לתוכן