עבודה במשרד חקירות

עבודה כחוקר פיננסי

חוקר פיננסי מבצע את אחת העבודות החשובות ביותר – הוא מבין מי הונה את מי והאם מישהו משקר לגבי ההכנסות או ההון שיש לו. מתי הוא צריך לבצע חקירות כאלו? עבור מי הוא עובד? כיצד הוא מגלה את מה שהוא מגלה? זה הזמן לדבר על אחת העבודות הכי מעניינות שיש בעולם החקירות.

מה עושה חוקר פיננסי?

חוקר פיננסי הוא לרוב חוקר פרטי שעובד במשרד חקירות פרטי. אמנם יש גם חוקרים פיננסיים למשטרה אך רוב חקירות יהיו פרטיות כיוון שמדובר בנושא נפוץ מאוד ולא תמיד המשטרה מתערבת בו בצורה שתורמת לקידום גילוי האמת. חוקר פיננסי מבצע חקירות כלכליות. חקירות כלכליות ניתן לבצע כאשר יש חשד להונאה או שידוע כי בוצעה הונאה אך יש צורך לספק הוכחות לבית המשפט. חוקר פיננסי יכול גם לעלות על אדם שמסתיר את ההון שלו או נכסים שיש לו כדי לא לשלם לנושים שלהם הוא חייב כי הוא פשט את הרגל, ועוד משימות רבות שקשורות בתחום הפיננסי.

חקירות כלכליות

מי מתאים לעבודה זו?

לא כל אחד יכול להיות חוקר פיננסי כי מדובר על עבודה קשה מאוד. כדי להיות חוקרים פיננסיים אתם צריכים להיות יסודיים מאוד. יש צורך לשים לב לפרטים הכי קטנים שיש כי יש פיסות מידע ספורות מאוד שמגיעות מהלקוח ולאחר מכן יעש צורך לעלות על אסטרטגיה נכונה לחקירה. כמו כן יש צורך להיות נועז כי לעתים יש צורך לעקוב אחר החשוד ולספק הוכחות, כמו למשל צילומים או מסמכים. מדובר בעבודה שיכולה להימשך זמן רב ולכן יש צורך להיות סבלניים. גם יצירתיות לא תזיק בעבודה זו.

כיצד עובד החוקר?

החוקר הפיננסי יכול להתחיל לעבוד במשרד חקירות או בחברות שונות כמו חברות ביטוח ובנקים. כאשר הוא עובד במשרד חקירות הוא למעשה יהיה שכיר והוא יעבדו במשותף עם הבעלים של המשרד שלו יהיו עוד כמה חוקרים. בדרך כלל עבודה כזו תהיה בתחילת הקריירה של החוקר כי לאחר מכן הוא בוודאי ירצה לנהל את החקירות בעצמו לפי הידע שלמד, ולפתח את שמו בתחום. רוב החוקרים יעבדו באופן עצמאי לאחר מכן עם משרד משלהם.

דילוג לתוכן