מסחר בביטקוין

עבודה בקנייה ומכירה של ביטקוין

יש משפט עתיק שמתגלגל בין הסוחרים כבר מאות שנים: "קנה בזול. מכור ביוקר". המשפט הזה מדבר בעד עצמו, אך האתגר האמיתי של כל סוחר הוא לפתח את הכישורים והיכולת לזהות מתי המחיר הוא זול, ומתי המחיר הוא יקר. במאמר הזה נעשה היכרות קצרה עם ביטקוין, נפרט על קניית ביטקוין בישראל ומכירתו, ולסיום נציע כיצד ניתן לחדד את כישורי המסחר עבור אלו שרוצים להפוך לסוחרי ביטקוין ממולחים.

קניית ביטקוין בישראל ומכירתו

ביטקוין הוא מטבע ממוחשב אשר אינו שייך לאף גוף ממשלתי. בהתאם לכך, קניית ביטקוין בישראל ומכירתו הן פעולות פשוטות לביצוע. ניתן לגלוש לקבוצות פייסבוק ייעודיות של ביטקוין ולסחור ישירות משם או לחילופין להירשם לאחת מ"בורסות הביטקוין" המוכרות. תהליך ההרשמה והשימוש בפלטפורמות הללו פשוט. במידה ואתם מעוניינים בעזרה בתהליך הראשוני של רישום ושימוש בבורסות השונות אז אתם יכולים לחפש דרך גוגל "מדריך" עבור כל אחת מהבורסות (רשמו בשורת החיפוש את שם הבורסה המסוימת + המילה "מדריך"). יש עשרות מדריכים טובים ברשת. ה"מדריך" ילווה אתכם צעד אחר צעד בתהליך – מרגע פתיחת החשבון ועד רגע קניית המטבע הראשון.

מסחר בביטקוין

חוקי המסחר

לאחר שסיימתם את תהליכי הארגון הראשונים, ויש באפשרותכם לקנות ולמכור מטבעות ביטקוין אפשר להתמקד בעבודה הסדורה של קנייה ומכירת ביטקוין. הדבר הראשון שתצטרכו להתרגל אליו הוא סקירת גרפים. אתרים רבים מציגים גרפים של מחירי ביטקוין לפי תקופות זמן. באמצעות הגרפים אפשר לזהות מגמות, להשוות את המחיר היום למחיר בתקופות אחרות, ולנסות להבין האם אנחנו בתקופת עליית מחירים או ירידה. קיימות אסטרטגיות רבות שנועדו לנבא האם מחיר המטבע צפוי לעלות או לרדת. את כל האסטרטגיות הללו ניתן לחלק לשני חלקים: אסטרטגיות של מסחר טכני לעומת אסטרטגיות של מסחר פונדמנטלי.

מסחר טכני לעומת מסחר פונדמנטלי

הסוחרים הטכניים מתמקצעים בניתוח גרפים והסקת מסקנות. הגרף מכיל את כל המידע הקיים על השוק עד לנקודת הזמן הנוכחית. לטענת הסוחרים הטכניים ניתן לזהות מגמות בגרף ע"פ מספר כללים. לדוגמה – קיימת אסטרטגיה טכנית הטוענת שבמידה ובגרף יש שלושה גלים רצופים הנוטים למעלה (כל שיא של אחד מהגלים גבוה מהשיא של הקודם לו) אז יש סיכוי גבוה שגם הגל הבא יקבע שיא חדש, ולכן זהו זמן טוב לקנות את המטבע כי מחירו צפוי לעלות.

מאידך גיסא, יש את הסוחרים הפונדמנטליים. הפונדמנטליים מבססים את ההחלטות שלהם על חקר הכלכלה וכוחות השוק בעבר ובהווה. הם לומדים את האירועים שקורים בעולם, ומנסים לקשר בין אירועי המציאות להלך הרוח של הקונים והמוכרים. רבים מהסוחרים הפונדמנטליים עושים תארים בכלכלה ובמנהל עסקים או משתתפים בקורסים יסודיים בנושאי כלכלה על מנת לרכוש את הכלים הדרושים להבנת התמונה הגדולה.

ההמלצה שלנו היא להתנסות גם במסחר טכני וגם במסחר פונדמנטלי על מנת ללמוד את העקרונות הבסיסיים של שתי השיטות, ואח"כ להתמקצע בשיטה שיותר עובדת עבורכם.

המאמר נכתב ע"י עידן גיל, מנתח טכני בכיר של האתר המוביל בישראל לביטקוין CryptoPotato.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן