עבודה בהדרכת טיולים

עבודה בהדרכת טיולים

מהי הדרכת טיולים?

כאשר קבוצת אנשים מחליטה לצאת לטיול, בין אם במסגרת בית ספר או טיול מאורגן לתיירים, במקרים רבים יש צורך במדרים טיולים. תפקידיו של המדריך רבים וכוללים ניווט, הכרת השטח והאתרים השונים במסלול ומתן הסברים בנקודות המתאימות. בנוסף, המדריך אחראי לניהול הטיול יחד עם אנשי צוות נוספים. בישראל, עבודה בהדרכת טיולים לתיירים דורשת רישיון מורה דרך המונפק על ידי משרד התיירות. הדרכה של טיולים לבתי ספר או לבני נוער וילדים דורשת אישורים המונפקים על ידי משרד החינוך ומתאימים לאזורים שונים בארץ. שכירת הסעות אוטובוסים לטיולים הינה תנאי הכרחי לקיום הטיול ברוב המקרים ונמצאת באחריות מארגני הטיול.

עבודה בהדרכת טיולים

תפקידו של מדריך טיולים

  • הכרת השטח – במידה ומדובר בטיול באחד מהמסלולים הרבים הנמצאים בישראל, חשוב להכיר את תוואי המסלול ואת הנקודות הבעייתיות בו. תפקידו של המדריך להוביל את הקבוצה בבטחה מתחילת המסלול ועד סופו. לכן, סיור מקדים בשטח הכרחי עבור כל מסלול חדש אותו אתם מתכוונים להדריך. חשוב לוודא כי אופי הקבוצה תואם את אופי המסלול בכדי למנוע תקלות במהלך הטיול.
  • הסברה – לאורך הדרך אתרים רבים ומעניינים אשר יחלפו על פניכם, אך לא תוכלו לבקר בכולם. לכן, כדאי להכיר נקודות חשובות לאורך מסלול הנסיעה בכדי לתת ערך מוסף למטיילים ולהכיר להם סיפורים ואתרים ייחודיים ומעניינים. חשוב להתאים את התכנים המועברים לאופי הקבוצה ולספק מידע ככל שיידרש. הדרכת מעניינת תהפוך כל אתר למיוחד ומהנה יותר, הן עבור המטיילים והן עבורכם.
  • ניהול לוגיסטי – אחריות נוספת המוטלת על כתפי המדריך הינה השתתפות בניהול הטיול ברמה הלוגיסטית. החל מתכנון מסלול הנסיעה ותקשורת עם נהג האוטובוס וכלה במיקום וזמני הארוחות במהלך הטיול. חשוב לדעת כי הדברים מתנהלים על הצד הטוב ביותר על מנת לספק חוויה מעשירה ואיכותית למטיילים.
  • טיולים מאורגנים – במידה ואתם מדריכים טיול מאורגן במדינה זרה, חשוב לוודא כי יש בידיכם האישורים והידע הנדרש בכדי לספק לתיירים חווית טיול מקצועית ונעימה. בין אם מדובר בטיול בעיר או טיול בטבע, חשוב להכיר את תוואי השטח, את הבעיות העלולות לצוץ ואת הפתרונות האפשריים להן.

מדוע כדאי לעבוד בהדרכת טיולים?

אם אתם אוהבים לטייל ומרגישים שאתם יודעים המון על טיולים ואתרים – הדרכת טיולים עשויה להתאים לכם. מקצוע זה יאפשר לכם לראות עולם ולפגוש אנשים כפי שלא חוויתם מעולם. מדריכי טיולים מקבלים שכר גבוה עבור עבודתם ובמקרים רבים אף זוכים לטיפים מהמטיילים. אם חינוך חשוב לכם ואתם רוצים ללמד את הדור הבא על אודות הארץ, מקומכם בהדרכת טיולים. נסיעה בהסעות אוטובוסים לטיולים היא חוויה מלאת ציפייה וכמדריכים, בידיכם היכולת להפוך אותה למזכרת בלתי נשכחת. אם המקצוע נשמע לכם מעניין, בדקו את האפשרות להכשרה מקצועית באחת ממגמות ההדרכה בכדי שתוכלו לקבל את האישורים המתאימים לעבודה בתחום.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן