מקצועות עבודה לדתיים וחרדים

אנשים רבים חושבים שדתיים וחרדים לא עובדים כלל אך זה ממש לא נכון. הם משתלבים בלא מעט מקומות בשוק העבודה בין אם מדובר על משרות רגילות לחלוטין שכלל האוכלוסייה עובדת בהם ובין אם מדובר על משרות שמיועדות לחרדים ולדתיים בעיקר. זה הזמן להכיר כמה מהמשרות הללו  כדי שתוכלו להבין טוב יותר את עולם התעסוקה של החרדים ואולי גם למצוא עבודה לעצמכם.

להיות מוהלים רשמיים בישראל

אחד המקצועות הכי מוכרים שיש הוא כמובן המוהל. אם כבר נולד לכם ילד אתם בוודאי מכירים את המקצוע מקרוב. המוהל הוא זה שמוהל את הבן שלך 8 ימים אחרי שהוא נולד והוא אחד המקצועות החשובים ביותר ביהדות כבר שנים. העבודה אולי נראית די פשוטה לכאורה אך מלבד לעובדה שצריך לדעת כיצד לחתוך את העור בצורה הכי מדויקת שיש, יש עוד טקס שלם שצריך להעביר, סיבוכים שצריך להכיר בהליך וכן הלאה. אפשר לעבור קורס מוהלים מתאים ולאחר מכן למצוא עבודה כמעט בכל יום ומעבר לעבודה המתגמלת יש כמובן סיפוק אדיר בקיום אחת המצוות החשובות ביותר בדת.

השגחת כשרות: מקצוע נפוץ

אולי מלבד מוהל יש מקצוע אחד נפוץ יותר והוא משגיח כשרות. משגיח כשרות אחראי על השגחת הכשרות במטבח, לעתים הוא מגיע פעם בשבוע או פעם בשבועיים למטבח כדי לוודא שהכול כשורה ולעתים הוא נמצא שם באופן קבוע, כמו למשל במקרה של בסיס צה"ל גדול. משגיח כשרות נחוץ בכל מטבח שרוצה תעודת כשרות בצורה כזו או אחרת, השגחת כשרות היא גם אחת העבודות החשובות ביותר שיש וזה נובע מחשיבות מצוות שמירת הכשרות. חשוב לזכור כי הכשרות יכולה להיות גם למהדרין וגם רגילה, יש גם כשר גלאט של האוכלוסייה החרדית והמקצוע עצמו עמוק ומספק.

רוצים לחתן ולקדש זוגות בישראל?

אם אתם מעוניינים להיות חלק משמחות בכל יום ויום אתם יכולים לחתן אנשים. המקצוע הזה חשוב במיוחד כיוון שיש טקס שלם להעביר מול קהל רב ביום הכי חשוב של זוג שזה עתה מתחתן. חשוב לזכור כי הטקס עצמו לא רק צריך לעבור לפי הסדר המסורתי אלא גם להיות מעניין וכריזמטי. זה דבר לא פשוט בוודאי כאשר יש לחתן ולכלה ציפיות רבות וגדולות מהרב שמחתן, אך אם תהיה לכם מספיק כריזמה, מספיק חוש הומור ומספיק יצירתיות אין סיבה שזה לא יקרה, ודאי אם יהיה לכם את הניסיון הדרוש. לא קל לחתן והקורס יהיה ארוך ומורכב אך בסופו של דבר שגרת העבודה מעניינת וסוחפת.

שיפוץ תפילין ותשמישי קדושה

אם אתם לא מעוניינים לעבוד מול קהל רב כמו מוהל או מחתן, אתם יכולים לעבוד מאחורי הקלעים במצווה לא פחות חשובה והיא תיקון תשמישי קדושה. תשמיש הקדושה החשוב והמוכר ביותר הוא כמובן תפילים אך בסופו של דבר יש עוד קמעות רבים שצריך לשפץ, וכמובן גם אפשר להיות סופרים אם אתם סבלניים מספיק. ההתעסקות עם חפצים קדושים כמו אלו דורשת יצירתיות רבה, סבלנות ובעיקר אהבה לתחום. הקורס יהיה פשוט יחסית והעבודה לא נגמרת במדינה כמו ישראל, כמעט בכל אזור ולא רק אזורים של אוכלוסייה חרדית או דתית.

שחיטת עופות ובהמות והכשרת מנקרים

אולי שחיטת בהמות ועופות שנויה במחלוקת בימינו אך בסופו של דבר אם תשאלו את האוכלוסייה החרדית והדתית מדובר במצווה גדולה. לא ניכנס לדיון על השחיטה הכשרה אך תדעו שמי שיעבוד בעבודה זו מצפה לו שכר נאה במיוחד. עבודות אלו מתבצעות במשחטות, אמנם צריך לב חזק כדי לעבוד במקומות אלו אך מלבד זאת יש צורך גם בדיוק רב ומעבר קורס לא פשוט, ממש כמו שגרת העבודה.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם המומחים של מכון עליה – https://www.aliya.org.il/

דילוג לתוכן