עורך דין היי טק

מיהו עורך דין הייטק ובמה הוא מתמחה?

עורך דין היי טק – הצורך של המציאות

אולי נשמע לכם שעורך דין היי טק הוא עוד אחד מעורכי הדין שמתעסקים בדיני חברות אך למעשה יש סיבה טובה מדוע קוראים לו כך. אמנם הוא בקיא גם בדיני חברות, מהדינים הקשים ביותר, אך בסופו של דבר הוא מתמחה בעיקר במתן שירות לחברות היי טק בין אם מדובר בחברות גדולות או קטנות. לפני שנסביר מיהו עורך דין היי טק ומה פועלו צריך להבין מדוע הוא כל כך נחוץ בימינו. תחום ההיי טק בישראל הוא אחד המפותחים ביותר בעולם והוא רץ קדימה בצעדי ענק ולכן יש צורך בעורכי דין שמתמחים בדרך שבה הם עוברים כדי להעניק להם ייעוץ ותמיכה משפטית לכל מקום אשר יפנו.

ליווי של החברה מהשלב הראשון

עורך דין היי טק יכול ללוות את החברה מהצעד הראשון שלה. ככל שהחברה תיכנס יותר ויותר לעולם העסקים היא תצטרך יותר את הייעוץ של עורך הדין אך כבר מהשלב הראשון שלה, עוד כשיש בה רק כמה עובדים ספורים, הוא יכול להיות שם בשביל המנהלים והבעלים ולעזור לה להבין סוגיות משפטיות. למשל, יכול להיות שכמה יזמים שרוצים להקים חברת סטארט אפ לא יידעו אם הם יכולים לעשות כמה פעילויות או להשתמש בכמה כלים כי הם רשומים כפטנט, יכול להיות שיש רעיון יזמי מסוים שלא יוכל להתקיים מבחינה משפטית וכן הלאה. עורך דין היי טק יסביר להם מהידע שלו מה צריך להתבצע.

מיזוג או רכישה של חברות אחרות

בין אם מדובר על חברה קטנה ובין אם מדובר בחברה גדולה, יש צורך להיעזר בייעוץ משפטי מטעמו של עורך דין מומחה כאשר רוצים לרכוש או להתמזג עם חברה אחרת. קניית חברות היא הפעולה היותר נפוצה בעולם ההיי טק והיא נפוצה מאוד גם בישראל. יש חברות גדולות מאוד בעולם שרוכשות חברות סטארט אפ ישראליות כך שבסופו של דבר משולשלים לכיסיהם של הבעלים מיליוני דולרים, וזה עוד בלשון המעטה. מיזוג או רכישה של חברות מחייבת ייעוץ מעורך דין, כי אם שוכחים סעיף מסוים בחוזה או שהוא יכול להתפרש בצורה שונה, יש סיכוי שהטעות הזו תהיה בלתי הפיכה.

עבודה שוטפת מול ספקים ולקוחות

יכול להיות שאחרי הפסקה הקודמת תצחקו ותאמרו לעצמכם שאם חברה גדולה תרצה לקנות את החברה הקטנה שהקמתם, הדבר האחרון שיעניין אתכם הוא סעיף או שניים בחוזה. יכול גם להיות שאתם חושבים שבאותו הרגע תוכלו להתייעץ עם עורך דין והכל יהיה בסדר. למעשה עורך דין הייטק צריך להכיר את החברה ולהבין מה יש לה ומה עתידה הכלכלי, אפילו אחרי שרכשו אותה, והוא צריך להיות מעורב גם בתהליך הרכישה. מלבד תהליך אקזיט שכל חברה חולמת לעשות, עורך הדין יסייע לה בהגנה מפני תביעות וכמובן בתביעות של החברה, מול ספקים או לקוחות שלא עמדו בהתחייבויות.

עבודה מול הכוח האנושי וזכויותיו

בתחום ההיי טק זורם כסף רב ולעתים מתבצעות טעויות שיכולות להיות קריטיות, לאו דווקא לקופתה של החברה אלא דווקא בשל קיפוח זכויותיו של עובד מסוים או של החברה עצמה על ידי חברה אחרת. למשל, יכול להיות שלחברה יש פטנט מסוים או שיש לה מידע מסווג והוא דלף החוצה, ועורך הדין יהיה זה שיצטרך לגבש את התביעה ולהוכיח את הטיעונים שלה. יכול להיות שכאשר החברה תימכר, הסעיף שמדבר על האופציות של העובדים יהיה בעייתי וזה ישליך על ההכנסות של החברה מהמכירה, ויש עוד מגוון רחב של סעיפים שיכולים להיכנס בהגדרה זו.

דילוג לתוכן