מה ההבדל בין עורך דין לבין נוטריון

רבים מכם אולי שמעתם על נוטריונים ולא הבנתם בדיוק מה ההבדל מעורכי דין רגילים
ברמת ההגדרה היבשה ביותר, עבור מי שלא בקיא בתחום, נפתח ונסביר כי נוטריון הוא למעשה עורך דין מנוסה, המורשה מתוקף סמכותו הנוטריונית לאשר מסמכים משפטיים שונים, לאמת, להעיד ולערוך אותם בהתאם לסמכויותיו החוקיות. למעשה, ערכו הרב של הנוטריון מתבטא בערך החתימה שלו, שמקובלת על ידי בית המשפט כאישור לאותנטיות מוחלטת של מסמך משפטי כזה או אחר מכל בחינה, מה שמאפשר לאותו המסמך לשמש בין השאר גם כראייה בבית משפט. המקצוע הזה הוא עתיק למדי ומקורותיו הם עוד ברומא העתיקה, ובישראל של ימינו נוטריונים הם עורכי דין ללא רבב בעלי ותק של 10 שנים הנבחרים לאחר הגשת מועמדות לוועדה מיוחדת של משרד המשפטים.
מהן הסמכויות הנוספות של הנוטריון, ומה הופך אותו לאיש מקצוע חשוב במקרים רבים?
סמכויות הנוטריון – סמכויותיו של הנוטריון הן לא מועטות, וכולם חשובות עבורנו במצבים כאלה ואחרים: אימות חתימה על מסמכים, אישור שהחתום על המסמך אכן מוסמך לכך, אישור נכונות של העתק מסמך, אישור נכונות תרגום של מסמך, קבלת תצהירים ואישורם, אישור שאדם כלשהו נמצא בין החיים, אישור רשימות מלאי ומצאי, עריכת הסכמי ממון, ועריכה של מסמכים אחרים המאושרים לעריכה רק על ידי נוטריון בחוק הישראלי או במשפט הבין לאומי.
מדוע זה חשוב כל כך? החל ממסמכים קריטיים כמו אישור של צוואות, דרך אישור מסמכים הקשורים לאימוץ ילדים, וכלה באישורים ואימותים של מסמכים משפטיים רבים אחרים – שירותיו של הנוטריון הם שירותים המוכיחים את עצמם כחשובים עבור כמעט כל אחד ואחד מאתנו לאורך זמן. בהתחשב בסיטואציות הרבות בהן אנחנו זקוקים לו, ברור מדוע שירותים נוטריוניים הם מרכיב משפטי חשוב כל כך.

Close-up of notary stamping an important document
Close-up of notary stamping an important document

למי כדאי להיות נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין, רק עם סמכויות נוספות. אם אתה שואף להיות עורך דין, תדע שיש לאן לשאוף, וגם במקצוע הזה אפשר להתפתח ולהתקדם ולהיות נוטריון.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן