אוטומציה

מה דרוש כדי להיות בודק אוטומציה?

בודק תהליכי אוטומציה הינו אדם אשר מקצועו הוא פיקוח על תהליכי אוטומציה תעשייתיים או ביתיים, תוך ווידוא כי הם נעשים על הצד הטוב ביותר. מאמר זה יעסוק בהיבטים השונים של השפעות תהליך האוטומציה על חיינו, ועל מקומו של בודק האוטומציה בשינוי זה והדרישות ממנו. 

מהו תהליך האוטומציה והיכן הוא ממוקד כיום

המהפכה הטכנולוגית הביאה עמה מספר אדיר של בשורות למין האנושי, ותמורות אשר השפיעו בצורה ישירה על אורך החיים של כולנו. אנו עומדים להיות עדים על פי מומחים רבים למהפכה הבאה באורך החיים, מהפכת האוטומציה. אוטומציה הינה שם כולל לתהליך החלפת פעולות אנושיות בפעולות מכניות או רובוטיות. כיום, רוב תהליכי האוטומציה מופנים בעיקר למגזר הצבאי והתעשייתי, בהחלפת כוח עבודה אנושי במיכון מתוחכם העושה את העבודה במהירות ויעילות, ובאמצעי פיקוח ושליטה צבאיים המסייעים לחיילים המפעילים אותם לייעל את עבודתם ולחסוך מאמץ.

היכן ניתן למצוא את תהליך האוטומציה במגזר הפרטי, ומהן הדרישות הנפוצות מבודק תהליכי אוטומציה

במגזר הפרטי ניתן לראות את ניצני חדירת תהליכי האוטומציה. תהליכים אלו כוללים בין השאר את כניסתו של הרובוט המנקה את רצפת הבית או החלונות, אמצעי שליטה על האור בחדר, ועוד תהליכים רבים אשר בסופו של דבר צפויים לכלול את כלל הרהיטים בבית. בעולם הרכב הפרטי, נעשים ניסיונות רבים להכשיר רכב הנוסע באופן עצמאי לחלוטין. על מנת להפיג את חששות המשתמשים נעשה ניסיון לשווק אותו כהמשך ישיר לתיבות ההילוכים האוטומטיות או למערכות הבלימה האוטומטיות המצויות בשימוש נרחב כיום. בודק האוטומציה הינו בעל התפקיד המפקח והמכווין של שינויים אלו.

הדרישות הנפוצות מבודק תהליכי אוטומציה כוללות:

אוטומציה

  • חדות עין – פעמים רבות הנזקים והתקלות בתהליכי אוטומציה אינם נגלים בהתחלה, אלא באים לידי ביטוי בהידרדרות איטית של פעולת המערכת עקב תקלה נגררת. לכן, חשוב מאוד שבודק אוטומציה יהיה בעל עין חדה לאתר חריגות קטנות מהפעולה התקינה של המערכת, וידע להצביע עליהם ובכך למנוע נזק לרכוש אשר עשוי להיות בעל השפעות כלכליות מרחיקות לכת (בעיקר בתעשייה).
  • ידע טכני – תהליכי אוטומציה עושים שימוש במכשור רובוטי המהווה פעמים רבות את חוד החנית של הטכנולוגיה העולמית. על בודק תהליכי אוטומציה להיות בעל ידע טכני נרחב הכולל ידע על מערכות הנעה שונות, הנדסת מכונות וידע רחב בתחום הסנסורים המתפקדים לעיתים קרובות כעיני המכונה.

תהליכי אוטומציה הינם הזדמנות לשיפור אורך החיים, אך מזמנים לנו בעיות אתיות לא פשוטות

חלק מתהליכי האוטומציה צפויים לשפר את אורך חיינו כבר בשנים הקרובות. עם זאת, לעיתים מתגלות שאלות אתיות בתחום, אשר ידרשו מענה חברתי בטרם יהיה ניתן להמשיך את הפיתוח. תחום הרכב הינו התחום המרכז את הבעיות העיקריות. האם במקרה של תאונה על המכונית האוטומטית להגן על נוסעיה גם במחיר חייהם של הולכי רגל? האם עלייה לעשות זאת תמיד? שאלות אלו יצטרכו לקבל מענה בטרם נראה את תהליכי האוטומציה נכנסים לחיינו במלוא עוזם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן