ממלא סקרים

מהו התפקיד של מנהל שיווק דיגיטלי?

אז מה בעצם עושה מנהל שיווק דיגיטלי? אילו מיומנויות צריך בשביל להיות מנהל שיווק דיגיטלי? ומה ההבדל בין מנהל שיווק דיגיטלי לבין מקדם אתרים?

מקידום אתרים לשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא מושג חדש יחסית בעולם הפרסום, למרות שסך המרכיבים שלו נמצאים בסביבה כבר הרבה זמן. רק בשנים האחרונות הבינו מפרסמים רבים כי רק קידום אתרים בגוגל לא מספיק ויש צורך בשיטת שיווק רחבה יותר. בעקבות המסקנה הזאת המושג שיווק דיגיטלי התחיל לצבור יותר תשומת לב וכמו בכל מקצוע גם בשיווק דיגיטלי היה צורך במנהל שיפקח על הנעשה. במאמר זה ננסה להסביר מהו התפקיד של מנהל שיווק דיגיטלי בעולם המקוון של היום, מה היא ההתנהלות שלו ומה ההבדל בינו לבין איש קידום אתרים (SEO).

ממלא סקרים
מה ההבדל בין מנהל שיווק דיגיטלי לבין מקדם אתרים?

מקדם אתרים אורגני הוא מומחה לאופטימיזציה של אתרים והתאמתם למנוע החיפוש של גוגל. איש קידום יכול לעזור לייעל דפים באתר מסוים כדי לעזור להם להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל, הוא בונה פרופיל קישורים חיצוניים ופנימיים כדי לקבל תנועה אורגנית לאתר ובכך להגדיל את האפשרות להגיע לדף ראשון במנוע החיפוש של גוגל והוא כמובן גם מוודא שהאתר תמיד בנוי לפי "הכללים" של גוגל כדי שהמיקומים של האתר במנוע החיפוש לא יפגעו. קידום אתרים בגוגל הוא מקצוע קשה ומאתגר ודורש מאיש הקידום תמיד להקדים תרופה למכה כדי שבעדכונים של גוגל האתר לא ייפול במיקומים שלו.

מנהל שיווק דיגיטלי מצד השני, וכפי שנראה בהמשך, עושה יותר מרק אופטימיזציה של אתר. קרוב לוודאי שהוא התחיל בתור איש קידום כי במציאות של היום הכול מתחיל מקידום אתרים בגוגל (בעולם השיווק באינטרנט), אבל הידע והמיוניות שלו הם מעבר רק לקידום אתרים והם קשורים לרכיבים אחרים שמרכיבים את עולם השיווק באינטרנט. מנהל שיווק דיגיטלי מחזיק בידע בשיווק בדוא"ל, שיווק במדיות חברתיות ושיווק בעולם המתפתח של הסלולר.

אז, על רגל אחת ההבדל בין מקדם אתרים ומנהל שיווק דיגיטלי הוא כי לאחרון יש את המידע העדכני ביותר, מגוון רחב יותר של מיומנויות והוא יודע ויכול לתכנן ולבצע אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית יותר שלמה ומקיפה אשר חורגת רק מתחום הקידום אתרים בגוגל.

אז מה עושה מנהל שיווק דיגיטלי?

אז חוץ מקידום אתרים מה עוד עושה מנהל שיווק דיגיטלי? כפי שציינתי לעיל, השיווק הדיגיטלי מורכב ממספר רכיבים ומנהל השיווק הדיגיטלי הוא האחראי על הפיקוח ועל הנעשה בכל רכיב כזה, הוא דואג שמכונת השיווק האינטרנטי תעבוד בשיתוף פעולה וסנכרון מלא ואף תורם בעצמו לשיווק על פי ראות עינו. מנהל שיווק דיגיטלי הוא בעל ראייה רחבה ואחראי על שילוב נכון של המרכיבים השונים בתוך אסטרטגיית השיווק.

בנוסף לבניית אסטרטגיית השיווק ופיקוח עליה, מנהל שיווק דיגיטלי גם אחראי על קשר עם הלקוח ועדכונו בנעשה, הוא גם אחראי על בדיקות של האסטרטגיה ותיקונים בזמן אמת במקרה שהמהלכים אותם הוא מבצע לא הולכים כמתוכנן. מנהל שיווק דיגיטלי הוא האחראי להצלחת הקמפיין ולהשארת הלקוח מרוצה, הוא צריך להיות תמיד עם היד על הדופק ועל הנתונים שנאספים בעקבות הקמפיין ולדאוג לשפר אותו ולגרום לו להצליח הכי טוב שאפשר, הוא צריך להרכיב פאזל שיתחבר לאסטרטגיית שיווק אינטרנט מצליחה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן