פרק תעשייה

למה בן אדם יכול להתחרט על משרה טובה שהתקבל אליה?

משרה מצוינת זה דבר שנשמע מעולה. מי יכול לומר לא למשרה איכותית שתגמול נאה בצידה. מי יכול להתנגד לאייש משרה טובה שאליה הוא נבחר במיוחד, מתוך הרבה מאוד מועמדים שקיבלו תשובה שלילית. אמנם בדרך כלל בן אדם שהתקבל למשרה טובה יכול להרגיש מאוד שמח בחלקו, להיות מרוצה ולקום בבוקר בכיף, אבל לפעמים התמונה שונה. יש מצבים בחיים שבן אדם מתחרט על משרה טובה שהתקבל אליה והדבר שהיה רוצה מכל זה לעזוב ולמצוא משרה אחרת, אולי אפיל

פרק תעשייה

חוסר תקשורת עם הבוס הישיר

תארו לעצמכם בן אדם שהתקבל למשרה מצוינת, משרת חלומות שעליה הוא חלם עוד מילדות. לא משנה אם הוא רצה להיות כבאי, מהנדס, חשמלאי או מפתח אפליקציות, תארו לעצמכם שהוא קיבל את המשרה והכל נראה וורוד. עכשיו, תארו לעצמכם שהבוס הישיר שאליו כפוף אותו בן אדם הוא טיפוס נורא ואיום. תארו לעצמכם שהבוס הזה הוא טיפוס שלא משנה מי עובד תחתיו, כל מה שהוא עושה זה לא בסדר. עוד תארו לעצמכם שהבוס הזה גוער מבוקר עד ערב, לא מוכן להקשיב ולשמוע ותמיד מלא טענות כרימון. תחת בוס ישיר שאי אפשר לנהל איתו מינימום של תקשורת בונה, קל מאוד להתחרט על משרה טובה ואין פלא שרוצים לחפש תפקיד אחר, רחוק משם.

חוסר התאמה כרוני לתפקיד

יכול להיות בן אדם שדווקא מגיע למשרה שהוא מאוד מאוד רצה. יכול להיות בן אדם שמגיע לתפקיד שמעליו יושב לו בוס זהב, פשוט נשמה טובה. אבל גם יכול להיות שמי שקיבל את התפקיד ונראה על פניו מאוד מתאים מגלה כי קיים חוסר התאמה כרוני לתפקיד. יתכן מאוד שתנאי הקבלה לתפקיד כללו תואר או תעודה כזאת או אחרת, וזהו התפקיד הראשון שאותו בן אדם ממלא. ואם המשרה מחייבת דברים שונים לחלוטין ביחס לתיאוריה והדברים הללו מתבררים כקשים עד בלי די עבור מי שמאייש את התפקיד, אין להתפלא כי קיימת חרטה. ולא חסרות דוגמאות לאנשים שלמדו תחום מקצועי מסוים, החלו אפילו לעבוד בתחום זה אבל לאחר זמן קצר החליטו לשנות כיוון וללמוד דבר מה אחר לגמרי, מתאים יותר.

אין אפשרויות להתקדם

המציאות מגלה כי יש אנשים שאיישו משרות טובות מאוד אבל עד מהרה חשו על כך חרטה עצומה למרות שהתפקיד לא היה קשה עבורם ואפילו הבוס היה טוב או לפחות בסדר. אם אדם מוכשר מגיע לתפקיד שעל פניו נראה טוב ומגלה שיש משהו שלא גילו לו, הוא עשוי להתאכזב מאוד. ישנם מצבים שבהם אדם מונה לתפקיד שמשם אין אפשרויות להתקדם, בניגוד למה שהובטח או לפי מה שהאמין. לכן, לאחר תקופה מסוימת בעבודה, מופיעה חרטה על הבחירה.

אווירה, שעות, שחיקה

יש עוד כל מיני סיבות שיכולות להוביל אדם שקול להתחרט על כך שנקלע למשרה טובה. כי בהחלט יתכן שמשרה שטובה לאחד, לא תהיה טובה עבור אחר. למשל, אם מתגלה כי שעות העבודה עמוסות מדי וזה לא מתאים לבן אדם מבחינת גיל או שלב בחיים, זו בעיה. הורה המטופל בילדים קטנים או בהורים מבוגרים, מי שמגלה לא עלינו כי הוא סובל מבעיה בריאותית, עשוי לסבול מעבודה שמצריכה שעות רבות בכל יום או עבודה ממש מסביב לשעון. לפעמים, גם האווירה החברתית בארגון פשוט לא מתאימה. מי שמגלה כי הוא מרגיש אאוטסיידר עשוי להרגיש ממש לא בנוח גם בתפקיד שנראה חלומי ויש תפקידים שפשוט שוחקים.

המאמר בחסותו של ערן פולק

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן