להיות מאבטח, איך ולמה?

חברות אבטחה יכולות להציע משרה מעניינת ומתגמלת בעלת אופק קידומי. במאמר הבא נסביר מה זה אומר להיות מאבטח ואיך משיגים את התפקיד הנחשק
במדינה כמו ישראל יש משמעות גדולה לתפקיד המאבטח. זהו אחד מאנשי המקצוע היחידים הלוקח חלק באירועים פרטיים, עסקיים וציבוריים. מאבטחים יכולים למנוע פגיעות ברכוש ולעתים גם להציל חיים. כתוצאה מכך, תהליך ההכשרה של המאבטח חייב להיות ארוך ויסודי. רק בתום התהליך הזה יכולות חברות אבטחה להציע את המשרה עבור המועמדים הרלוונטיים.
ההבדלים בין מסלולי ההכשרה תלויים באופי התפקיד. מבחינת תנאי קבלה, ניתנת עדיפות לבעלי רקע צבאי קרבי ורובאי 07 לפחות. את ההכשרה אפשר לעבור דרך חברות אבטחה או בפנייה לגוף חיצוני. ההכשרה מבוססת על הקניית יסודות תאורטיים, היכרות עם תחום האבטחה והוצאת רישיון נשק. אדם המבקש לקבל רישיון נשק צריך להגיש בקשה למשרד לביטחון פנים ולקבל את אישור הגורמים המוסמכים. יחד עם זאת, לא בכל תפקידי האבטחה יש צורך בנשק ולכן חשוב לברר זאת מראש.
יתרונות וחסרונות של עבודה בחברות אבטחה
כמו בכל תפקיד, גם לעבודה כמאבטח יש יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר:

א. שכר – החסרון של התפקיד הוא שהשכר ההתחלתי נמוך יחסית, אולם יש אופק קידומי לא מבוטל. צבירת ניסיון יכולה לשפר את שכר המאבטח בעשרות אחוזים. מאבטח זוטר המוכיח מסירות, מחויבות ואחראיות מקודם לתפקידים ניהוליים ומקבלים אחריות גדולה. השכר של המאבטח עולה בהתאם ולכן הוא מתאים גם לחיילים משוחררים וגם לבעלי קריירה קיימת.

ב. תנאים – עבודה כמאבטח מבטיחה רמה גבוהה יחסית של גמישות. תנאי העבודה נוחים והשעות יכולות להתאים למי שרוצה ללמוד, להקים משפחה או לטייל. החיסרון הוא שלא מדובר על תנאים אחידים. גם בהקשר הזה ניתן לציין את ההבדלים בין המשרות ואת התפקידים שמציעים חברות שונות בארץ ובעולם.

ג. סיכון – חלק מתפקידי המאבטח מחייבים נטילת סיכון ברמה לא מבוטלת. הסיכון הוא חלק בלתי נפרד מהתפקיד ומהמשרה. היתרון הוא שמדובר על תפקיד מעניין, מאתגר ובלי רגע דל, אך החיסרון הוא שאינו מתאים לכל אחד. יש להביא בחשבון את מידת הסיכון של כל תפקיד ספציפי ולבקש התאמות בשל מצב רפואי, מגבלות מיוחדות וכן הלאה.

איך מוצאים עבודה?
הדרך הנכונה למצוא עבודה בתור מאבטח היא להגדיר את המטרות והצרכים. אפשר להגיע לפגישת ייעוץ עם נציגי חברות אבטחה, לקרוא מידע באתרי אינטרנט ולקבל המלצות מחברים או בני משפחה. בעלי רקע צבאי קרבי יקבלו עדיפות במציאת עבודה, אך לא מדובר על הקריטריון היחיד אותו בודקים. יש להראות מחויבות כלפי התפקיד ולשמור על מוטיבציה גבוהה.
מאבטח הוא תפקיד חשוב המעורב בשורה ארוכה של החלטות ומשימות. יש להקפיד על הכשרה מקיפה ולצבור כמה שיותר ניסיון טרם היציאה לשטח.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן