עבודה בחברת החשמל

כיצד להתקבל לעבודה בחברת החשמל?

אין ספק כי חברת החשמל נחשבת לאחד ממקומות העבודה הנחשקים בישראל. ההטבות המגיעות לעובדים הינן רבות (שכר גבוה, הטבת חשמל חינם, יציבות תעסוקתית, ארוחות ועוד..) ולא בכדי כמות המועמדים הינה גדולה מאוד, כאשר רק מעטים מצליחים לעבור את שלבי הקבלה ולהיכנס לחברה כעובדים מן המניין. אז איך בכל זאת מתקבלים לעבודה כה נחשקת, גם כאשר אין לנו יותר איזה חבר או קרוב משפחה שעובד בחברה ויכול לזרוק מילה טובה עלינו בפני המעסיק? ובכן, אמנם זוהי לא משימה לא פשוטה שיכולה לקחת זמן רב (בהתאם לסוג המשרה ודרישותיה), אך בהחלט אפשרית. הנה מספר טיפים שיכולים לסייע לכם לצלוח את תהליך הקבלה.

עבודה בחברת החשמל

שליחת קורות חיים

הכל מתחיל בשליחת קו"ח וכמו בכל משרה, במיוחד בתקופה הנוכחית בה יש תחרות רבה בשוק העבודה על משרות רבות בתחום ההנדסה, חשמל והיי טק – עלינו להבליט את עצמנו בפני המעסיקים ולמשוך את תשומת לבם. הציטוט המפורסם  מתחום האדריכלות "Less is more", משתלב כאן היטב. למעסיק אין זמן רב להתעמק בתוכן קורות החיים של אלפי מועמדים, ולכן על מנת למשוך את תשומת לבו בזמן הקצר עלינו להפוך את קורות החיים לענייניים.

התאמת קורות החיים שלנו לסוג המשרה

ראשית, יש להתאים את קורות החיים לסוג המשרה אלינו אנו מגישים את קורות החיים. שנית, יש להתמקד במידע רלוונטי ולהסיר פרטים חסרי חשיבות. לדוגמא – במידה ואנחנו מתמודדים על משרת מהנדס חשמל וההיסטוריה התעסוקתית שלנו כוללת עבודות מתחומים אחרים, כגון: מלצרות, פקידות וכדומה, אז ההמלצה היא להסיר אותן ולהתמקד בניסיון הרלוונטי למשרה. כמובן שבמידה ובמשרות האלה יש אלמנטים שכן רלוונטיים למשרה (כמו למשל ניסיון ניהולי שיכול לסייע גם בקבלה לתפקיד ניהולי ובעל אחריות) אז יש מקום להכניסם. אך במידה ואין רלוונטיות, מוטב להסירן כי הן מהוות "רעש" בקו"ח שמקשה על המעסיק להתבונן במידע החשוב.

הקפדה על קובץ קורות חיים מסודר

מעבר לכך חשוב כמובן לשמור על מבנה מסודר של קו"ח, כשבחלק העליון ניתן לציין את הפרטים היבשים עליכם – טלפון, אימייל, כתובת וכו'. מיד לאחר מכן יש להכניס את הניסיון התעסוקתי שלכם (בקטע זה כן רצוי להרחיב בפרטים על הידע והניסיון המעשי שלכם) ובסוף את הנושא של ההשכלה והשירות הצבאי. כמו כן יש לציין ידע רלוונטי בתוכנות וכלים רלוונטיים למשרה. את קורות החיים מגישים באופן מקוון דרך אתר החברה. יש לצרף מסמכים נדרשים רלוונטיים כמו גיליון ציונים, תעודות רלוונטיות כמו תעודת חשמלאי מוסמך, המלצות ממעסיקים קודמים ועוד. במידה ונמצאתם מתאימים תועברו לשלב הבא של הריאיון הטלפוני.

שלב הריאיון הטלפוני

במידה ותעברו את שלב סינון קורות החיים, יצרו עמכם קשר טלפוני. בשיחה זאת, רכז/ת משאבי האנוש יאמתו אתכם את הנתונים ויעשו עמכם תיאום ציפיות. במידה ותהיה התאמה הדדית תמשיכו לשלב הראיון הפרונטלי. חשוב להתייחס במלוא הרצינות לשלב זה, עליכם להיות זמינים באופן מלא ולא לעשותה כבדרך אגב, או בזמן שאתם עסוקים בדבר אחר. כך תוכלו להיות מרוכזים ולהפנות את מלוא תשומת הלב למראיין הטלפוני, דבר שיעיד על רצינותכם.

צליחת הראיון הפרונטלי

 לשלב הראיון הפרונטלי כמובן שישנה חשיבות גדולה על מידת סיכויי הקבלה. כמו לכל משרה חשוב להגיע לראיון מוכנים מקצועית ומנטלית, ולהתכונן לשאלות מקצועיות וגם לשאלות שאינכם בטוחים בתשובה שלכן, כך שבראיון עצמו לא תגיבו בהיסוס בולט. הכוונה היא לשאלות כגון: תכונות שליליות, היכן אתה רוצה את עצמך בעוד 10 שנים? מה האינטרס שלכם בבחירת התפקיד ועוד. כמובן שחשוב להגיע חדורי מוטיבציה (לא מוטיבציית יתר) , להציג את הידע וסיבות מדוע אתם מתאימים למשרה. חשוב גם לשאול שאלות רלוונטיות אודות משרה, כך שהמראיין יתרשם מכך שאתם באמת רוצים להיכנס לחברה ומעוניינים להכיר לעומק את סביבת העבודה ואת דרישות המשרה, כך שהיא אכן תתאים לכם. מועמד שלא שואל שאלות ועושה רושם שכל מטרתו היא רק לעבור את התהליך עלול ליצור רושם שלילי.

שלב המבחנים, מבדקי ההתאמה וכשירות רפואית

במידה וצלחתם גם את הראיון הפרונטלי אז עשיתם שלב חשוב בדרך לקבלת המשרה המיוחלת. השלב הבא תלוי נטו בכם – שלב המבחנים.  שלב זה כולל מבדק של מספר שעות, המשלב מבחנים פסיכוטכניים, דינמיקה קבוצתית וכן מבחני אישיות וראיון עם פסיכולוג. חשוב להגיע ליום המבחנים רעננים ומרוכזים. לאחר מכן תעברו בדיקה התאמה ביטחונית וכן בדיקת כשירות רפואית.

כעת רק ממתינים לתשובה המיוחלת..

לאחר קבלת תוצאות המבדקים ובדיקת הכשירות הרפואית בעצם תגיעו לשלב הסופי שבו תישקל מועמדתכם מול מועמדים אחרים אשר הגיעו לאותו שלב. בשלב זה כל מה שאתם יכולים לעשות זה רק להמתין להודעה כי התקבלתם לעבודה! על כל מקרה, גם אם לא תתקבלו, אתם יכולים להיות גאים בעצמכם על כך שעשיתם את המיטב והגעתם לשלב הסופי באחת החברות הנחשקות בישראל. כך שבטוח שתוכלו למצוא משרה איכותית גם במגזר הפרטי. ואם התקבלתם? מברוק! כל מה שעליכם לעשות הוא להוכיח את עצמכם ו"לתקוע יתד" בחברה. בהצלחה!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן