יועץ לכלכלת המשפחה

ייעוץ הוא תחום רחב שכולל בתוכו התמחות בכלכלת המשפחה. שירותי הייעוץ נדרשים עבור סוגים שונים של משפחות והם יכולים לסייע בשיפור משמעותי של איכות חייהן. עם זאת, על מנת לעבוד כיועץ יש צורך ברקע מתאים ובחירת אפשרות קריירה מתגלמת. הנה כל מה שצריך לדעת על הנושא

כלכלת המשפחה היא בין הנושאים החשובים ביותר של המאה ה-21. יותר ויותר משפחות לא מצליחות לסגור את החודש ולהתמודד עם ההוצאות הגדלות, בעוד ההכנסות עצמן נשארות קשיחות ולעיתים אפילו יורדות. כמו כן, יש לקחת בחשבון הצטרפות של ילדים לתא המשפחתי ונסיבות לא צפויות שמשפיעות על השכר.

אחת הדרכים לנהל בצורה נכונה את כלכלת המשפחה היא לקבל שירותי ייעוץ מאנשי מקצוע מוסמכים. יועץ לכלכלת המשפחה מתמקד במספר נושאים וכך מסייע ללקוחותיו לעמוד במסגרת התקציב:

א. הכנסות והוצאות – תפקידו של היועץ הוא קודם כל להבין מה סך ההכנסות וההוצאות של המשפחה. על סמך הנתונים האלה הוא אמור לבנות תכנית שיקולים לאיזון המצב הכלכלי, או לחילופין להמליץ על אפיקי הכנסות נוספים.

ב. פיזור סיכונים – היועץ גם צריך להכיר את סל האפשרויות הרלוונטי עבור המשפחה ולהמליץ להם על דרכים לפיזור סיכונים. בין היתר, הוא יכול לבדוק האם אמורות להתבצע בקרוב רכישות גדולות, לעומת לרשות המשפחה לפני רכישת דירה למגורים או לסייע להם בכל עסקה אחרת.

ג. פנסיה וחסכונות – תפקיד נוסף של היועץ הוא להמליץ לבני המשפחה על חיסכון לפנסיה. כך ניתן להיעזר בשירותי הייעוץ בטווח הקצר ולהבטיח שמירה על איכות חיים גבוהה גם בטווח הארוך. כאן יש לבחור בין יועץ שמועסק על ידי חברה בשוק ההון ומחויב אליה, לבין יועץ אובייקטיבי שמכיר גם אפיקי חיסכון אחרים.

הסמכה, הכשרה ורקע של יועץ לכלכלת המשפחה

אדם שרוצה לעבוד כיועץ צריך לעבור הסמכה בתחום הרלוונטית. בכלכלת המשפחה הדרישה העקרונית היא לרקע מסוים בתחומים הבאים:
• ניהול חשבונות
• כלכלה
• לימודי שוק ההון
• פסיכולוגיה חברתית

מלבד האמור לעיל, יש יועצים שמגיעים עם רקע בעריכת דין ומשפטים. היועץ גם צריך להיות כנה עם המשפחה ובמידת הצורך להפנות אותם להתייעצות עם גורמים נוספים. ליווי במידת הצורך של גורמים כמו יועץ זוגי ורואה חשבון עוזרים לעקוב אחר ביצוע בפועל של התכנית והטמעתה עד ליצירת שינוי אמיתי.

אפשרויות קריירה

יש כמה אפשרויות קריירה לעבודה בתור יועץ לכלכלת המשפחה. האפשרות הנפוצה ביותר היא לעסוק בתחום באופן עצמאי. זה דורש מהיועץ לפתוח עסק, להירשם מול הרשויות ולאחר מכן להציע את שירותיו.
אפשרות שנייה היא לעבוד בחברות שמתמחות בייעוץ כלכלי. אלו לא חברות שכפופות לגופים ספציפיים בשוק ההון, אלא מתפרנסות משירות ייעוץ בלבד.
אפשרות שלישית היא לעבוד כיועץ בבנקים, בחברות הביטוח, בבתי השקעות ובמוסדות נוספים שקשורים לחסכונות והשקעות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן