מחסן עצים

חוטב עצים – האם עדיין קיים מקצוע כזה

עבודה מאומצת כדי לשרוד את החורף

חוטבי עצים הם מהאנשים החזקים ביותר שיש עם כוח עצום בידיים. אנחנו מכירים את חוטבי העצים מסרטים שאנו רואים בקולנוע בעיקר ממקומות קרים כמו בארצות הברית, קנדה ורוסיה וגם באירופה במדינות סקנדינביה ניתן למצוא עוד חוטבי עצים. חוטבי העצים מתחילים מבול עץ שמגיע אליהם שלם, חצוי או מגיע באריזות שקונים בסופר ולאחר מכן הם חוטבים אותם לעצים קטנים יותר שישמשו להסקה ולחימום הבית באמצעות קמין. עם זאת, ישנם חוטבי עצים שלא חוטבים את העצים כדי לשרוד את החורף ובעזרת העצים הם יוצרים מוטות ולוחות עץ שמשמים לבנייה. כיום כבר אין חוטבי עצים שמשמים לתעשייה כיוון שמחסן עצים, נדנדות מעץ וצימרים שלמים בונים באמצעות מכונות ולא עם הידיים והעבודה הזו עדיין מצריכה מאמץ פיזי ומחשבה לא מועטה.

הדרך שהעץ עושה מהאדמה ועד מחסן עצים

• כשאנו חושבים על חומר הגלם עץ אנחנו לוקחים אות וכמובן מאליו. אפשר לגעת בעץ שצומח באדמה ולקחת בעץ שנמצא כחלק ממחסן עצים או כל דבר אחר שעשוי מעץ ולהבין את הקשר ביניהם. התהליך שעובר העץ הוא ארוך ומורכב עד שהוא מגיע לתוצר הרגיל שלו. הכל מתחיל מהרגע שחותכים את העץ מהאדמה ומאבדים אותו ללוחות גדולים יותר. הלוחות הללו הם לא התוצר האחרון וגם לא השלב הלפני אחרון של העץ לפני שהוא מגיע ללקוח. אחרי שמקבלים לוחות עץ יש אפשרות לחתוך אותם לעצים קטנים יותר לפי דרישה וכאן יש בעלי מקצוע שמשתמשים במכונות רבות לצורך הפעולה.

• אחרי שהעץ הגיע בצורת לוחות יש צורך לעבד אותו מחדש. העץ נחתך לפי הצורות הדרושות ואז הוא עובר תהליך של שימור. בתהליך זה מוזרקים אליו חומרים רבים כמו חומרים נוגדי בערה או חומרים משמרים שימנעו ממנו להישחק באופן טבעי וגם להתנפח כשחודרים אליו מים.

הרכבת מחסן עצים ביתר קלות

אחרי שלוחות העץ עברו את כל העיבוד הם נצבעים בלכה משמרת ועוברים תהליך של ליטוש ואז הם יכולים להישלח ללקוח. לוחות עץ כאלו ניתנים להרכבה עצמית והשימוש בעץ הוא יחסית פשוט לחומרים אחרים כמו מתכת או פלסטיק בגלל יכולת הקידוח הפשוטה בו.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן