בחן את עצמך: האם אתה בנוי לעבודה מהבית?

העולם החדש – כך קוראים למציאות הזו שבה אנחנו חיים ובה הכל מסביב משתנה בעקבות העובדה שהפכנו להיות עולם קטן, שבו הכל מחובר דרך רשת האינטרנט והכל נגיש וזמין מכל מקום. שגרת היומיום של רבים מאיתנו משתנה בהתאם ואנחנו בוחרים לעבוד מהבית במקום לצאת לעבודה.

למרות התרחיש הנעים של לקום, להישאר בפיג'מה, לפתוח את הלפטופ ופשוט להרוויח כסף מהספה, עבודה מהבית באמזון או בכל פלטפורמה אחרת שמאפשרת את אופי העבודה הזה מביאה איתה אתגרים חדשים. זה הזמן לבחון את עצמך האם עבודה מהבית מתאימה לך והאם יהיה לך קל לנצח את האתגרים האלו.

זה הזמן לשאול את השאלות הבאות:

האם אתה יודע לנהל את הזמן שלך?

ניהול זמן הוא נושא רחב ומלא בפרטים קטנים, אבל הרעיון הוא פשוט – משמעת של זמן. האם אתה יכול להקדיש את הזמן הדרוש לעבודה גם אם אתה נמצא בנוחות הבית, בו מחכים בסבלנות הטלוויזיה, המיטה והמטבח? האם אתה אדם של משימות שיכול לקחת כמה שעות לעבודה נטו ולהשקיע את האנרגיה הדרושה להגיע למטרה שלשמה התכנסת, בין אם מדובר בעבודה על קורס דיגיטלי או עבודה באמזון מהבית? אם התשובה שלך היא כן, תוכל לעבוד מהבית.

עבודה מאמזון מהבית

האם אתה אדם טכנולוגי?

כדי לעבוד מהבית עם מערכות שונות, תצטרך ללמוד להכיר אותן טוב – כי אין בסביבה איש מחשבים או תומך טכני שיוכל לסייע לך בכל רגע נתון כמו במשרד. האם אתה אדם טכנולוגי שיכול להבין מערכות וממשקים? האם אתה אדם שמוכן ללמוד לעבוד עם ממשקים שונים, גם אם הם נראים כמו סינית בתחילת הדרך? אם התשובה שלך היא כן, תוכל לעבוד מהבית.

האם אתה יכול להתרכז בפעולה אחת לאורך זמן מסוים?

האם אתה מהאנשים האלו שמכינים קפה ואז מתיישבים לעבוד ואז קמים לדבר בטלפון ואז חוזרים לעבוד אבל נזכרים שהם צריכים לענות למייל ובעצם לטפל בנושא אישי? אם התשובה שלך היא לא, תוכל לעבוד מהבית.

האם אתה אדם שצריך קהילה שוקקת מסביבך?

נכון, בעולם החדש אנחנו פוגשים את הקהילה שלנו ברשתות החברתיות – הרבה יותר מאשר ברחוב או בבית הקפה השכונתי, ובכל זאת – יש אנשים שצריכים סביבם את השיחה, הקולות, התזוזות והאנרגיות של אנשים נוספים וקשה להם להיות לבד. בין אם בחרת עבודה מהבית באמזון וחנויות אחרות או בשיווק דיגיטלי או כל תחום אחר שמאפשר עבודה מהבית, חשוב לשאול את עצמך האם תוכל לעבוד בשקט עם עצמך לאורך זמן? אם התשובה שלך היא כן, תוכל לעבוד מהבית. ואם לא, תוכל למצוא את הפתרון באמצעות יציאה מהבית למתחמי עבודה משותפים או לבית הקפה השכונתי הישן והאהוב.

החופש לקבוע את סדר היום

עבודה מהבית באמזון או בכל תחום אחר מאפשרת בסופו של דבר חופש פעולה, אפשרות להיות במקומות שונים ולהמשיך בשגרת העבודה והזדמנות לנהל לעצמך את סדר היום שאתה חולם עליו. אם לקחת בחשבון את כל הנקודות שציינו כאן, תוכל לצאת לדרך חדשה שכולה חופש פעולה בנוחות הבית.

דילוג לתוכן