בדרך להיות נהג מוניות?

האם החלום שלכם מאז ומתמיד היה להיות נהגי מוניות? נראה כי התחום אכן קוסם לחלק מהאנשים היום, צעירים ומבוגרים כאחד, ממגוון רחב של סיבות – היכולת לפגוש אנשים שונים, להכיר נקודות שונות בארץ, וכן העובדה שנראה שלא צריך הכשרה מיוחדת. עם זאת, חשוב דווקא לדייק ולהסביר, שאם ברצונכם להיות נהגי מונית, עליכם לעבור הכשרה מתאימה, והדבר גם כרוך בהוצאה כספית מסוימת בחלק מהמקרים. אם כך, מה בדיוק נדרש מנהגי המוניות ואיך הם הופכים לנהגים מנוסים?

כל הדברים שצריך לעבור בדרך

● קורס נהיגה – כדי שאדם יהיה נהג מונית, עליו להיות בעל רישיון מדרגה 5. שימו לב שכדי לקבל רישיון זה, חובה לעבור קרוס לימודי נהיגה מיוחד, ורשאי גם להירשם אליו רק אדם עם רכב ברישיון B ללא עבר של תאונות לאורך שנים. הקורס עצמו אורך כחודש, ובסיומו ישנם שני מבחנים – גם מבחן תיאורטי וגם מבחן מעשי שיש לעבור בהצלחה.

● להיות נהג עצמאי – אם ברצונכם להיות נהגי מוניות עצמאיים, עליכם להצטייד ב"מספר הירוק". העלות של המספר הירוק עומדת כיום על 155 אלף ש"ח – וזה סכום רציני מאד שלא תמיד קל לגייס. קחו בחשבון שאם יש לכם כבר ותק של 5 שנים בתור נהגי מוניות בתחנת מוניות כשכירים, תוכלו לקבל הנחה של כ30 אלף ש"ח למחיר כדי להיות עצמאיים. דרך אחרת להיות עצמאיים היא לשכור את המספר הירוק מבעלים שלו – וזה אכן מה שנהגים עצמאיים עושים פעמים רבות.

● נהגים שכירים – האופציה השניה שאפשר לעשות היא כמובן להיות נהגים שכירים של תחנת מוניות. היתרון בלהיות נהג שכיר הוא כמובן שיש חברה שמתחזקת את המוניות, ומנהלת את כל לוח הזמנים – אך כמובן שצריך לשלם לה עמלות.

אז מה זה דורש מכם?
בקיצור, אתם גם צריכים להיות נהגים מצוינים ואיכותיים, גם לשמור על המונית שלכם, ואם ברצונכם להיות עצמאיים לגמרי – אתם גם צריכים לחסוך כסף לאורך זמן.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן