עבודה בפתיחת סתימות

מחפשים עבודה בפתיחת סתימות? המדריך הבא הוא עבורכם!

תחום האינסטלציה, נחשב כיום באופן מפתיע לאחד מהתחומים הרווחיים ביותר. מדוע זה כה רווחי? פשוט מאד – בעידן שבו המכונות מחליפות את בני האדם, בכל זאת שום דבר לא יעזור – כל אחד זקוק לאינסטלטור שיגיע עד לבית שלו או למקום העבודה שלו, יטפל בצנרת ויוכל לבצע פתיחת סתימות. זה משהו שבו עדיין נדרשת הרגישות האנושית והידע האנושי, ולכן הביקוש לאינסטלטורים הוא גבוה במיוחד – וגם המחיר שאותו הם יכולים לגבות הוא בהתאם. לכן, אם אתם מתעניינים בתחום, הרי שיש לכם בהחלט אפיק פרנסה מובטח! השאלה היא כמובן, איך בכלל משיגים עבודה בתחום של פתיחת סתימות ומה צריך לדעת כדי להפוך לאינסטלטורים מקצוענים?

הכירו את תוכניות ההכשרה לפתיחת סתימות

● מה נדרש כדי לעסוק בפתיחת סתימות ותחומים נוספים? – יש לזכור כי אמנם פתיחת סתימות היא אחד מהעבודות המרכזיות אשר האינסטלטור מבצע, אבל זו ממש לא העבודה היחידה. אינסטלטור מקצועי באמת, צריך להיות מכושר בכמה עבודות שונות: איתור של נזילות ברחבי המבנה, שאיבת ביוב, תפעול משאית ביובית, שאיבות מים, טיפול בצנרת שהתפוצצה, התקנת צנרת חדשה במבנה, ריקון מבנה שהוצף, ועוד עבודות שונות בתחום. מה נדרש מכם? קודם כל להיות עם הרבה מאד סבלנות – עבודות האינסטלציה הן עבודות שאינן פשוטות, ויש לזכור שכאשר פותחים סתימות מדובר על מגע עם חומרי פסולת שאינם כה נעימים, ועליכם להיות מוכנים לכך. נדרשת מכם גם זמינות גבוהה מאד, כי אנשים רוצים לפעמים להזמין את האינסטלטור שיבוא דחוף לפתוח סתימה גם בשעה 10 בלילה או בשעה 8 בבוקר-  והזמינות כאן היא קריטית במיוחד כדי שתשיגו עוד לקוחות. נדרש כמובן שתקימו עסק עצמאי ותעבדו עם קבלות – כי עבודה "בשחור" עלולה להוות בעיה בהמשך.

● איזו השכלה או לימודים צריך לדעת אדם שעוסק בפתיחת סתימות ואיתור נזילות? – בישראל לפי החוק, יש שתי אפשרויות לאדם שרוצה לבצע פתיחת סתימות ולעבוד כאינסטלטור. אפשרות אחת היא להירשם למסגרת לימודים מוכרת בתחום. ישנם בישראל מספר בתי ספר אשר מכשירים את האינסטלטורים של הדור הבא. הקורסים הללו מוכרים ע"י משרד הכלכלה, ובהם עובדים מגוון רחב של תכנים הקשורים לטיפול בצנרת על כל סוגיה. היתרון בקורסים הוא בכך שאתם מקבלים את ההכשרה המקיפה ביותר שקיימת בתחום, ויוצאים עם ניסיון רב – אך יש לזכור שהקורסים הללו עולים כסף (אם כי ניתן לממנם מהפיקדון שמקבלים אחרי השחרור מהצבא). אפשרות שניה, היא לעסוק בתור שוליות אינסטלטורים. כלומר – לפנות לאינסטלטור עם רישיון, והוא מוסמך להעסיק אתכם כעוזרים במשך עשרות שעות. לאחר מכן, נדרשת עוד בחינה קצרה של משרד הכלכלה, שבסיומה אתם יכולים להוציא את הרישיון.

אז מוכנים להתחיל?

שימו לב שכל עוד אתם בני 18 ומעלה – אתם יכולים כבר להתחיל לעבוד בתחום ולעשות חיל. זהו תחום שבהחלט יכול להיות רווחי במיוחד, ואתם מוזמנים להתחיל ולצבור לקוחות נאמנים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן