גרפולוגיה

גרפולוגיה – האם זה מדע מדויק?

הכירו את הצדדים האפלים של כתב היד שלכם

אחד מהדברים שבגיל מסוים כבר אי אפשר לשפר הוא כתב היד. את כתב היד שלנו אנחנו מכירים מגיל קטן ואמנם הוא משתנה עם השנים אך השינויים בדרך כלל נובעים מכך שאנחנו מנסים לכתוב לאט יותר או רגוע יותר ורוב קווי המתאר של הכתב נשארים אותו הדבר. תחום אחד מסקרן ביותר הוא תחום הגרפולוגיה שיכול לספר לכם הרבה על עצמכם לפי כתב היד שלכם. אנשים רבים טוענים שמדובר בתיאוריה בלבד לצד אנשים שטוענים שזהו מדע מדויק שנלמד על פי ניסיון רב והרבה פסיכולוגיה. גרפולוגיה הוא תחום מסקרן מאוד שצריך להבין כיצד הוא פועל ועל אלו עקרונות הוא מושתת כדי להבין שהוא תחום מדעי לחלוטין.

גרפולוגיה

גרפולוגיה – האם זה מדע מדויק?

  • תחום הגרפולוגיה הוא תחום מעניין מאוד ומשתמשים בו בתחומים רבים בחיים. כשמדובר על אבחון אישי של אדם מסוים השאלה האם זה מדע מדויק צריכה להטריד אך ורק את האדם שהולך לאבחון. אם האדם מאמין שזהו אכן שיטה שתעזור לו להתמודד עם בעיות מסוימות אז זה בסדר גמור לנסות לחוות דברים חדשים. כשמגיעים לרמה של אבחון תעסוקתי ובעיקר גרפולוגיה משפטית, כאן המחלוקת עוברת שלב אחד קדימה.
  • אמנם מקומות עבודה לא פוסלים אנשים רק לפי כתב היד אלא הם מצטרפים רק לשקלול הכללי לגבי מועמד מסוים, אל בתחום הגרפולוגיה המשפטית העניינים נהיים סבוכים הרבה יותר. כיום נהוג לקבל חוות דעת מגרפולוג בכל חשד לזיוף מסמכים או לזיוף חתימות כדי שהשופט יוכל להעריך את פסק הדין שלו בצורה טובה ונכונה יותר. גרפולוגיה לא נעשית על פי דעתו של הגרפולוג אלא על פי סטטיסטיקות רבות וניסיון עתיר שנים של הדרך בה נכתב הכתב והסיטואציה עצמה, כולל שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

אלו סימנים ניתן לראות בכתב?

כתב היד הוא מדע מדויק של הגוף וגם אם אנשים מנסים לזייף אותו במכוון, חלק גדול מהם ייכשל. כשמומחה מתחום הגרפולוגיה בודק כתב יד הוא מסתכל על דברים שאנחנו אפיו לא חשבנו לחשוב עליהם כמו למשל לחץ הכתיבה, שבירת האותיות בעת הכתיבה, המרווח בין האותיות, מהירות הכתיבה ועד כמה האותיות עגולות. כל אלו הם דברים שלא יכולים להשתנות והם יכולים להעיד על אדם שניסה לזייף חתימה של מישהו אחר, על אדם שניסה לגרום לחתימה או לכתב שלו להיראות מזויף ועוד דוגמאות רבות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן